سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

مهمترین رویداد سینمایی کشور از نگاه اهالی سینما/۹

سربخش: وزارت ارشاد باید استعدادهای جوان را برای تولید آثار درخور ایام الله دهه فجر شناسایی و حمایت کند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در آستانه برگزاری سی و هشتیمن جشنواره فیلم فجر گفت: متأسفانه چند سالی است که سینما و در ذیل آن جشنواره فیلم فجر نشانی از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ندارند. در این سال ها هیچ فیلمی در خصوص انقلاب اسلامی و اهداف و ارزش ها و آرمان های آن تولید نشده و این اتفاق باعث حیرت و تأثر سینماگران و مردم مومن و انقلابی شده است.

مدیر مسئول نشریه سینما رسانه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در نهایت تأثر باید عنوان کنم که سینمای امروز ایران از مسأله انقلاب اسلامی دورافتاده و در حالی است که نسل سوم و چهارم انقلاب باید از طریق سینما به عنوان یک رسانه بسیار قدرتمند با آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش های آن آشنا شوند.

وی ادامه داد: گویا مسئولان و مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی در خواب هستند و به همین علت است که ما عمدتاً شاهد تولید و نمایش فیلم هایی هستیم که با ارزش های انقلابی در تعارضند؛ امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که دولتمردان به این مسأله توجه کنند و به موضوع مهم توجه به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی در سینما بپردازند.

سربخش با بیان اینکه کسانی که در جشنواره فیلم فجر فعالیت می کنند باید احترام واژه مقدس «فجر» را رعایت کنند تصریح کرد: گویا برخی مسئولان خود را مقید نمی دانند که جشنواره فجر انقلاب محتوای انقلابی و ارزشی داشته باشد و به همین علت است که به هر فیلمی با هر سوژه ای اجازه می دهند در این رویداد سینمایی حضور داشته باشد. ما به آقایان تذکر می دهیم که این کار پسندیده نیست و بایستی فیلم های حاضر در جشنواره فجر انقلاب همگی بر اساس آرمان های انقلابی گزینش شوند و جای فیلم های ضد ارزشی، سیاه و تلخ و شائبه برانگیز در این رویداد نیست.

این کارشناس فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه وزارت ارشاد باید استعدادهای جوان را برای تولید آثار درخور شأن ایام الله دهه فجر شناسایی و حمایت کند اظهار داشت: خواسته نیروهای انقلابی و ولایتمدار از مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی این است که بودجه کافی برای تولید فیلم های ارزشی و انقلابی تخصیص بدهند و سینماگران را ترغیب و تشویق کنند که آثاری در این حوزه بسازند.

وی افزود: مثلاً اگر در حاشیه جشنواره فیلم فجر مسابقه فیلمنامه نویسی فجر انقلاب برگزار کنند چه اشکالی دارد؟ چه تدبیری بهتر از اینکه چنین مسابقه ای برگزار شود و فیلمنامه های انقلابی منتخب در آن برای حضور در جشنواره فجر سال آینده با حمایت دولت به تولید برسند؟

سربخش در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: بنده از یکایک مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان آن هستم که حساسیت های خود را بالا ببرند، اجازه تولید به هر اثر مبتذل و سخیفی را ندهند، استعدادهای جوان را شناسایی کنند و تمام اهتمام خود را به کار ببندند که هیچ اثری دور از ارزش ها و آرمان های انقلابی تولید نشود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.