چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

مهمترین رویداد سینمایی کشور از نگاه اهالی سینما/۵

اسلاملو: مدیران رانتی باعث افول سینما و جشنواره فیلم فجر شده اند/ برخی مدیران سینمایی باوری به انقلاب اسلامی ندارند

محمد رضا اسلاملو

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما و کارشناس فرهنگی در آستانه برگزاری سی و هشتیمن جشنواره فیلم فجر با انتقاد نسبت به افول این رویداد سینمایی گفت: بنده بارها تأکید کرده ام بزرگترین مشکل ما برخی مدیران و اتاق فکرهایی هستند که به کرات در سینما و تلویزیون شاهد آن ها هستیم، مدیرانی که با رانت وارد عرصه فرهنگ و هنر شده اند و موجبات افول و نزول سینما و جشنواره فیلم فجر را فراهم آورده اند.

این فارغ التحصیل فیلم و تلویزیون از کالج ارتباطات دانشگاه تگزاس آمریکا در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیرانی که نه بر اساس ضوابط و تجربه و مهارت که بر اساس رفاقت و باندبازی و رانت وارد سینما شده اند بزرگترین معضل امروز سینمای کشور هستند. آن ها بدون هیچ تجربه و بینش و آگاهی سرنوشت سینمای کشور را در دست خود گرفته اند و برایشان مهم نیست که سینما در جهت درست هدایت می شود یا خیر!

وی ادامه داد: ما امروز هر مشکلی در سینما داریم آن مشکل به سمت مدیران بازمی گردد چرا که این مدیران هستند که حرف اول و آخر را در سینما می زنند و کسی بدون اجازه آن ها حق انجام هیچ کاری را ندارد از این رو اگر امروزه سینمای کشور سرشار از معضل و مشکل شده، قطعاً اگر مدیران سینما از صفر تا صد عوض شوند و نیروهای متعهد، باتجربه و دغدغه مند انقلابی وارد حیطه مدیریتی شوند وضعیت بسیار بهتر خواهد شد.

اسلاملو با بیان اینکه برخی مدیران سینمایی باوری به انقلاب اسلامی ندارند تصریح کرد: این مدیران نمی دانند که سینما می تواند محملی باشد برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، آن ها اصلاً این حرف ها را به مسخره می گیرند و به راحتی از کنار آن عبور می کنند و به همین علت هم امروزه سینمای ایران سرشار از فیلم های سخیف و مبتذلی شده که هیچ قرابت و سنخیتی با اهداف انقلابی و بینش مردم جامعه ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» خاطرنشان کرد: یک مسئول فرهنگی باید به ساختار انقلاب باور داشته باشد؛ اگر ما یک مدیر دغدغه مند، دلسوز و باورمند داشته باشیم، می توانیم با طراحی و مهندسی، سمت و سوی ملی، دینی و اعتقادی به سینمای بی هویت امروز ما بدهیم و سینما را از این ورطه خطرناکی که در آن افتاده ایم نجات بخشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: جشنواره فیلم فجر رویدادی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی و نماد فرهنگی انقلاب است و کسانی که امروزه به عنوان سیاست گذار، مدیر و مسئول و برنامه ریز در آن فعالیت می کنند باید همه اهتمام خود را به کار بندند تا این رویداد سینمایی بر اساس اهداف و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی گام بردارد و کاملاً بر ضد سینمای دنیا که مبنایش لیبرال سرمایه داری است حرکت کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.