چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

انتظارات از جشنواره فیلم فجر/۱

همراه: از فیلمسازانی که به کشور تعهد دارند و دنبال حضور در جشنواره های جهانی نیستند حمایت ویژه شود/ اگر حال سینمای خوب نیست به دلیل آن است که آثار فاخر و ارزشمند تولید نمی شود

ابوالفضل همراه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران و بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با آغاز به کار هیأت انتخاب چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: هیأت انتخاب جشنواره فجر تنها دنبال تخصص نباشند و از فیلمسازانی که به کشور تعهد دارند و دنبال حضور در جشنواره های جهانی نیستند حمایت ویژه کنند؛ فیلمسازان متعهد و اصیل که پایبند به اهداف و آرمان های نظام و کشور هستند و اهداف و امیال خود را در جشنواره های غربی جستجو نمی کنند قطعاً باید مورد توجه ویژه دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر انقلاب قرار گیرند.

بازیگر فیلم های سینمایی «رسوایی» و «اخراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر باید به چند محور توجه جدی داشته باشند؛ یکی از این محورهای مهم آینده سازی برای سینما است. یعنی فیلم ها و افرادی را مورد حمایت قرار دهند که بتوانند آینده سینما را بیمه کنند. در حال حاضر تعداد مخاطبان سینما به شدت کم شده و از سوی دیگر سینماگران درست فعالیت نمی کنند که دلیل عدم فعالیت برخی از آن ها رویکرد سیاسی شان است!

وی ادامه داد: بنده معتقدم در حال حاضر زمان مناسبی است که سینمای کشور بتواند بعد از سال ها پوست اندازی کند و دچار تحولات مثبت شود به شرط آنکه دست اندرکاران جشنواره فجر انقلاب چنین رویکردی داشته باشند و به این زمان حساس توجه کنند.

همراه خاطرنشان کرد: اگر حال سینمای کشور خوب نیست به دلیل آن است که آثار فاخر و ارزشمند تولید نمی شود و بخش زیادی از فیلمسازان ما چشم به جشنواره های غربی دوخته اند و برای خوشایند آن ها مبادرت به تولید آثاری می کنند که به مذاق مردم شریف کشورمان خوش نمی آید. خوب قطعاً جشنواره فجر انقلاب اسلامی باید در پی آن باشد که برعکس جشنواره های غربی رفتار کند و از فیلمسازان متعهدی حمایت کند که هیچ گاه آثارشان با میل و خواسته غربی ها جور نبوده و منافع ملی را همواره در اولویت کارهای شان قرار داده اند.

این سینماگر در پایان این گفتگو جشنواره فجر انقلاب را ویترین سینمای ایران دانست و گفت: جشنواره فجر به نوعی راهبرد سال آینده سینمای کشور را روشن می کند و هیأت انتخاب باید توجه ویژه ای به این مسأله بسیار مهم داشته باشند و فیلم ها را از منظر فرهنگ اصیل ایرانی و تعهد فیلمسازان و شناسایی هنرمندان جوان و مستعد ارزیابی و انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.