سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

زنگار در سینمای آرمانی/۶

مسافرآستانه: عدم تبیین استراتژی برای رسیدن به سینمای آرمانی باعث دوری هنرهفتم از این امر مهم شده است/ شعار فایده ندارد باید وارد میدان شد!

نشست خبری حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: حسین مسافرآستانه در خصوص عدم رشد و بی توجهی به سینمای تراز انقلاب و زنگار در سینمای آرمانی گفت: عدم تبیین استراتژی برای رسیدن به سینمای آرمانی باعث دوری هنرهفتم از این امر مهم شده است؛ متأسفانه بیش از چهار دهه است شاهد آن هستیم که مدیران فرهنگی و سینمایی وعده رسیدن به سینمای تراز و آرمانی انقلاب اسلامی را می دهند اما در عمل ما نتوانستیم به این سینما دست پیدا کنیم.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی برنامگی مدیران و اینکه هر شخصی تمایل دارد تا بر اساس سلایق خودش در وادی فرهنگ و هنر و سینما حرکت کند باعث شده که روز به روز از سینمای آرمانی دور و دوتر بشویم.

وی ادامه داد: برخورد احساسی با سینمای آرمانی اصلاً درست نیست؛ مدیران باید آگاه شوند و بدانند که وقتی استراتژی مشخصی نداشته باشند هرگز نمی توانند به سینمای آرمانی دست پیدا کنند. مدیران در ابتدای امر باید مقبولیت برای سینمای آرمانی ایجاد کنند، اهداف را مشخص کنند تا بتوانند این سینما را به ثمر برسانند.

مسافرآستانه سپس با انتقاد شدید از شعارها و وعده های توخالی برای رسیدن به سینمای تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: شعار فایده ندارد باید مردانه وارد میدان شد!؛ طی تمام این سال ها ما در مورد سوژه های ارزشی و فرهنگی فیلم ساخته ایم که همگی آن ها در حد هیجان زودگذر بوده و تمام شده اند در صورتی که تولید آثار ارزشی و استراتژیک نباید به صورت هیجانی باشد.

این مدیر فرهنگی متذکر شد: در این سال ها افرادی باسابقه و شناخته شده و دغدغه مند که در حوزه آرمان های فرهنگی کار کردند کنار گذاشته شدند به دلیل اینکه برنامه ای برای حمایت از آن ها وجود نداشت؛ خوب تمامی این اتفاقات غلط است و باعث دور شدن از سینمای آرمانی شده و می شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: انسان تا زنده است باید امید داشته باشد و ما هنوز امیدوارم که روزی در کشور عزیزمان شاهد تحقق سینمای آرمانی تراز انقلاب اسلامی باشیم؛ برای این کار باید استعدادهای درخشان که کنار گذاشته شده اند توسط مدیران دعوت شده و به میدان بیایند؛ از سوی دیگر مسئولان موظفند بودجه مناسب برای این قبیل تولیدات کنار بگذارند ضمن آنکه از هرگونه برخورد سلیقه ای و شخصی حذر کنند و برای رسیدن به سینمای آرمانی هدف تعیین کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.