دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

زنگار در سینمای آرمانی/۳

قهرمانی: باید تغییرات بنیادین در سینمای کشور ایجاد کنیم/ سینما می تواند دستاوردهای ارزشمند انقلاب و نظام را به دنیا نمایش دهد

محمد قهرمانی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در خصوص عدم رشد و بی توجهی به سینمای تراز انقلاب و زنگار در سینمای آرمانی گفت: سینمای ایران با فرهنگ اصیل ایرانی و آرمان های انقلاب اسلامی نسبتی ندارد چرا که بنیان این سینما پاک نیست و ما هرچه تلاش کنیم و برای اصلاح آن بخش نامه و آیین نامه و مقررات وضع کنیم به دلیل اینکه ریشه آن خراب است و هیچ تناسبی با فرهنگ و باورها و آیین و دین ما ندارد کار درست نمی شود و برای همین نیازمند آن هستیم تا طرحی نو دراندازیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به کار گماردن مدیرانی که تفکر انقلابی و حتی بعضاً عرق به ایران و ایرانی نداشتند از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز یکی از مواردی است که هنرهفتم را در کشور ما به بیراهه برده است. ما با مدیرانی روبرو بودیم که یا اغلب غرب گرا بودند یا تفکرات التقاطی داشتند و این مسأله باعث شد تا به شایستگی نتوانیم به سینمای تراز انقلاب دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما بایستی از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی جامعه را متوجه می کردیم که سینما نباید صرفاً جنبه سرگرمی داشته باشد و باید وسیله ای باشد که بتواند جامعه را با معرفت افزایی روبرو کند و عرق ایرانی بودن را در یکایک آحاد افراد جامعه تقویت کند و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی را به تصویر بکشد و باعث سرافرازی ایران و ایرانی در دنیا شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: مدیران بلد نبودند و نمی دانستند حتی در قالب آثار طنز و کمدی البته به دور از لودگی های رایج امروز این نوع سینما نیز می توانند دستاوردهای ارزشمند انقلاب و نظام را به دنیا نمایش دهند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه برای ایجاد تحول در سینما نیازمند یک انقلاب هستیم تصریح کرد: ما به آینده امید داریم چرا که بحمدالله جوانان نخبه ای داریم که می توانند به سینمای کشورمان رنگ و بوی تازه بدهند و از نظر تکنیک و محتوا این هنر-صنعت را در راه درست هدایت کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «خاک و آتش» در همین راستا متذکر شد: ما گروه دانش بنیانی داریم که سینمایی هوشمند طراحی کرده که در صورت بهره گیری از آن یک انقلاب جدی در سینمای ایران و جهان ایجاد خواهد شد. سینمای هوشمند طراحی پیچیده و خاصی دارد که بر اساس تفکر و نیاز مخاطب پیش می رود و در صورتی که مدیران فرهنگی و سینمایی اندکی تدبیر داشته باشند می توانند به این سینمای هوشمند توجه کرده و سینمای کشور را از مسیر نادرست فعلی در مسیری درست هدایت کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: تفکرات غلط گذشته باید تغییر کنند؛ ما نیازمند آن هستیم که تغییرات بنیادین در سینمای کشور ایجاد کنیم و به ویژه مدیرانی را در رأس کار قرار دهیم که بتوانند سینما را در مسیر درست پیش ببرند. بنده بر این باور هستم که اگر مدیران فعلی سینما جسارت بیشتری خرج کرده و به جوانان علاقمند میدان دهند ظرف چند سال پیش رو به یک وضعیت مطلوبی برسیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.