سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

زنگار در سینمای آرمانی/۷

سربخش: سینما از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی عقب مانده است/ سلبریتی ها حافظ منافع خودشان هستند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در خصوص عدم رشد و بی توجهی به سینمای تراز انقلاب و زنگار در سینمای آرمانی گفت: متأسفانه سینما از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی عقب مانده است؛ در طول سال های پس از پیروزی انقلاب هرزگاهی حرکت هایی در راستای رشد و تحول سینمای انقلاب صورت گرفته اما این حرکات مستدام و مستمر نبوده است.

مدیر مسئول نشریه «سینما رسانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر سینما در این سال ها اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را دنبال می کرد می توانست باعث ایجاد افزایش بصیرت در آحاد افراد جامعه و به ویژه سلبریتی ها شود تا با کوچکترین ترفندی از سوی دشمن فریب آن ها را نخورند و با آن ها همگام و همزبان نشوند! ما همواره در طول تاریخ پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد ضعف هایی در راستای توجه به سینمای انقلابی و سینمای آرمانی بوده ایم. این اتفاق نشأت گرفته از سهل انگاری و اهمال کاری برخی سیاست گذاران و مدیران این عرصه بوده که باید هرچه سریع تر این نقصان رفع شود.

وی ادامه داد: سینما اگر سوألاتی که در ذهن نسل جوان بود را پیگیری می کرد، اگر در بخش کودکان و نوجوانان اثرگذاری خاصی داشت شاید هرگز ما در جامعه به وضعیت موجود کنونی نمی رسیدیم و مردم هرگز اجازه نمی دادند که بیگانگان بخواهند در امور کشور ما دخالت کنند و خیال خام ساقط کردن نظام را در سر بپرورانند.

سربخش سپس با بیان اینکه البته فعالیت های دشمن و امکاناتی که در دست دشمن هست قابل قیاس با امکانات ما نیست متذکر شد: ما باید هرچه سریع تر امکانات مان را به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر گسترش دهیم تا بتوانیم مقابله درست و به جایی با دشمنان نظام و دین و انقلاب داشته باشیم.

این کارشناس فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به سلبریتی های فتنه گر و آشوب طلب که طی ماه های اخیر همسو با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گام برداشتند اظهار داشت: تجربه ثابت کرده سلبریتی ها بیشتر حافظ منافع خودشان هستند و تنها برای منافع خودشان کارهایی را انجام می دهند؛ آن ها بیشتر نگران این هستند که مبادا کارت های سبز و ویزاهای شان از سوی کشورهای غربی لغو امتیاز شود و دچار چالش شوند؛ همین مسأله باعث ایجاد تزلزل در سلبریتی ها شده و اجازه نمی دهد آن ها در مواقع حساس موضع مستقل و که منافع ملی در آن لحاظ شده باشد را بگیرند.

این منتقد سینما با تأکید بر اینکه سلبریتی های فتنه گر بدانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنقدر مستحکم است که با رفتار آن ها از مسیرش منحرف نشود تصریح کرد: امت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی هرگز از صراط مستقیم و راه حق و مطلوب الهی عقب نخواهند نشست و اجازه نخواهند داد که فتنه گران و دشمنان حتی فکر ایجاد آشوب در کشور را در سر بپرورانند.

سربخش تأکید کرد: خوشبختانه مردم با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی نیز ثابت کرده اند هرگز تابع نظرات سلبریتی های بی سواد نیستند. این سلبریتی ها آنقدر بی بصیرت هستند که نمی دانند در این فضای مجازی ربات های منافقین هستند که از آلبانی و عربستان سعودی علیه نظام فعالیت انجام می دهند. سلبریتی ها آنقدر ناآگاه و فاقد تحلیل درست هستند که با این ربات ها همراه شده اند!

وی خاطرنشان کرد: بی تردید نقش سلبریتی های بی بصیرت هرگز تعیین کننده نبوده، نیست و نخواهد بود. همین حالا به حول و قوه الهی وقتی شاهد هستیم جریان فتنه در کشور کمرنگ شده نشان از آن دارد که این سلبریتی ها تعیین کننده نیستند. امت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی هرچه جلوتر می رویم از فتنه های قبل از ظهور اطلاع پیدا می کنند و می دانند دشمن نظام اسلامی را دشمن وجود خودش می داند و نمی خواهند این نظام پابرجا بماند و همین باعث می شود مردم با تمام جان شان برای حفظ نظام تلاش کنند.

سربخش افزود: دشمنان و سلبریتی هایی که در مسیر آن ها گام بر می دارند باید بدانند باطل همیشه سرنگون است و غرب هرگز پشتیبان منافع ملت ما نیست؛ دشمن هرجا سر و صدا می کند یعنی ما راه را درست می رویم و برای همین تمام تلاش خود را به کار می بریم تا خدای ناکرده از این راه درست منحرف نشویم.

وی در پایان این گفتگو افزود: بنده امید داریم مسئولان و سیاست گذاران و متولیان حوزه سینما و به طور کل حوزه فرهنگ و هنر کشور هم کمی تدبیر بیشتری صرف کرده و سینما و کلیه تولیدات فرهنگی و هنری را تنها در مسیر اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی به پیش ببرند تا از طریق این رسانه بسیار مهم و جریان ساز بتوانیم ضمن افزایش بصیرت در جامعه با دشمنان نیز مقابله خوبی داشته باشیم و توطئه های شوم آن ها را خنثی کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.