دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

زنگار در سینمای آرمانی/۵

شرف الدین: نیازمند حضور مدیرانی هستیم که متوجه شوند تبدیل سلبریتی های فرهنگی به سیاسی با چه هدفی است/ سینما نیاز به فیلم های نرم و لطیف ندارد در پی تولید فیلم های ارزشمند باشید!

محمدرضا شرف الدین در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در خصوص عدم رشد و بی توجهی به سینمای تراز انقلاب و زنگار در سینمای آرمانی گفت: ما امروز نیازمند حضور مدیران با تدبیری هستیم که متوجه شوند تبدیل سلبریتی های فرهنگی به سیاسی با چه هدفی است و چقدر پر و بال دادن به این افراد خطرناک است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرزند صبح» و «بالای شهر، پایین شهر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما ۸ سال شاهد حضور دولت منحوسی بودیم که بسیاری از دست اندرکاران آن نفوذی بودند و روالی را بنا گذاشته بودند که انسانی و اسلامی نبود و عملاً مملکت را به بیگانگان فروخته بودند؛ رئیس آن دولت گویا به نظام سلطه قول داده بود که انقلاب را از عرصه تفکر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خارج کند و سینما هم مانند سایر حوزه ها شامل این اتفاق شد.

وی ادامه داد: پر واضح است که دشمنان برای وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، اداره نظارت و ارزشیابی و... مأموریت های تعریف شده ای دارند و از آن ها می خواهند که در مسیری که برایشان تعیین کرده اند حرکت کنند؛ شاید به همین علت است که ما هنوز حتی یک فیلم در خصوص آینده پژوهی انقلاب اسلامی در سینمای کشورمان تولید نکرده ایم؛ بی تردید به همین علت است که مدیران سینمایی کنونی در همان مسیر غلط ۸ سال دولت روحانی پیش می روند.

شرف الدین تأکید کرد: اگر سینمای ایران شاهد حضور سلبریتی هایی است که امیدهای اغتشاشات آینده اند به دلیل حضور همین مدیران است که با سهل انگاری و ندانم کاری با آن ها برخورد می کنند؛ دیگر برای همه واضح شده که این سلبریتی ها توسط دشمنان نظام و انقلاب اسلامی مدیریت می شوند پس چرا مدیران فرهنگی و سینمایی در قبال رفتارهای خصمانه آن ها سکوت کرده اند و هیچ اقدامی علیه شان نمی کنند؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «پرنده باز کوچک» سپس با بیان اینکه گردانندگان نظام فرهنگی کشور در اندازه قد بلند و رفیع انقلاب اسلامی نیستند تصریح کرد: اغلب آن ها حتی سواد رسانه ای ندارند، تحلیل ندارند و هیچ نمی دانند! حضرت آقا (حفظه الله تعالی) جمله سوزناکی دارند؛ ایشان نقل به مضمون می فرمایند: «من چه کنم که شما نمی بینید!» خدا شاهد است این جمله ما نیروهای وفادار به نظام و انقلاب اسلای را آتش می زند!

این سینماگر متذکر شد: ما امروز نیازمند حضور مدیران با تدبیری هستیم که متوجه شوند تبدیل سلبریتی های فرهنگی به سیاسی با چه هدفی است و چقدر پر و بال دادن به این افراد خطرناک است؛ ما نیاز به مدیران مدبری داریم که با آگاهی از شرایط روز و آینده بتوانند سینما را از ورطه خطرناک کنونی نجات دهند و آن را در مسیر درست و انسانی که همان مسیر انقلاب اسلامی است هدایت کنند.

شرف الدین در خاتمه این گفتگو خطاب به مدیران سینمایی گفت: سینما نیاز به فیلم های نرم و لطیف ندارد در پی تولید فیلم های ارزشمند باشید! شما باید از همین حالا به فکر دشمنی دشمنان و اغتشاشات بعدی و لیدری سلبریتی های بی وطن باشید! سینما باید پایه های نظام را حفظ کند نه تضعیف! شما باید فقط به سینمای انقلاب بها دهید و سینمای انقلاب را ترویج کنید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.