یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

ضرورت توجه مدیران فرهنگی به سیاست‌های «برنامه هفتم»/۵

اسلاملو: مدیران باید تدبیری برای خانوادگی شدن سینمای ایران داشته باشند/ امروز خانواده های مومن و معتقد تصویر خود را در آثار سینمایی نمی بینند

محمدرضا اسلاملو در تقدیر از هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما گفت: اگر نگاهی کلی به فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغیه ایشان در خصوص برنامه های ۵ ساله هفتم داشته باشیم متوجه می شویم که تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد نظر ایشان بوده است از این رو مدیران سینمای کشور باید تدبیری برای خانوادگی شدن سینمای ایران داشته باشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما اگر بخواهیم به سینما صادقانه نگاه کرده و آن را منصفانه تحلیل و بررسی کنیم متوجه می شویم که در بیشتر جوامع یک جایگاه ویژه در خانواده ها داشته و دارد به نحوی که خانواده به سینما به عنوان یک سهم نگاه می کند.

وی ادامه داد: اصولاً هنر-صنعت سینما با خانواده در دنیا رشد کرد و متحول شد؛ سینما از بدو تولدش رها نبود و با خانواده به دنیا آمد و با خانواده بزرگ شد و پا به سن گذاشت. اغلب فیلمسازان جهانی نیز بر اساس ذائقه و نیازهای مردم و بنا به فرهنگ خودشان فیلم های خانوادگی تولید می کردند که با استقبال خوب مخاطبان همراه می شد.

اسلاملو در همین راستا با بیان اینکه با ورود مدرنیسم کم کم سینما در برخی جوامع تغییر جهت داد متذکر شد: یکی از علت هایی که سینما از فرهنگ عمومی کشور ما جدا شد به دلیل بی توجهی فیلمسازان و مدیران فرهنگی به عنصر خانواده در آثار سینمایی بود؛ بی تردید راهکار رهایی از این پدیده شوم آن است که خانواده ها خود را در سینما ببینند و با هنرهفتم قهر نباشند.

این سینماگر در همین راستا تأکید کرد: این سخن بنده به آن معنا نیست که باید به زور خانواده را جمع کنیم و به سینما ببریم؛ همه ما باید بدانیم و آگاه باشیم که اگر خانواده های سالم و مومن و معتقد تصویر خود را بر پرده سینما ببینند قطعاً از آن استقبال خواهند کرد اما امروز این خانواده ها از خود سوأل می کنند که ما کجای این سینما و این فیلم ها هستیم؟ متأسفانه امروز خانواده های مومن و معتقد تصویر خود را در آثار سینمایی نمی بینند و این اتفاق بسیار بد است.

وی تصریح کرد: مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان رهبر و هدایت کننده و بزرگ کشور را سرمشق خود قرار داده و بر اساس آن جلو بروند. آن ها باید تلاش کنند که خانواده ها خود را در سینما ببینند. مدیران اگر می خواهند سینما را سرپا نگه دارند باید به نکاتی که معظم له اشاره فرمودند عنایت و توجه ویژه داشته باشند و اجازه ندهند برخی نااهلان سینما را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

این کارشناس فرهنگی در پایان این گفتگو افزود: یک بخش جدانشدنی و دائمی سینمای ایران باید سینمای خانواده باشد. ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خانواده ها را به سمت سالن های سینما بکشانیم و برای آن ها خوراک سالم فرهنگی تهیه کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.