سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم/۷

حکمت: فکر نمی کنم مشکلات سینما برطرف شود/ نمی توانم اثرم را درست به مخاطب عرضه کنم و سرمایه ام به باد می رود!

منیژه حکمت

سینماپرس: منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینما همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: متأسفانه بنده فکر نمی کنم مشکلات سینما برطرف شود چرا که ما جلساتی هم با برخی افراد داشتیم و مشکلات مان را به صورت حضوری مطرح کردیم اما هیچ اتفاقی رخ نداد و وضعیت به همان روال قبل ادامه دارد.

کارگردان فیلم های سینمایی «جاده قدیم» و «سه زن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اوضاع سینما بدتر از آن چیزی است که ما متصور هستیم! با این شرایط بد بعید است که سینما بتواند مانند دوران طلایی خود رشد و جلوه ای پیدا کند.

این سینماگر که طی ماه های اخیر نسبت به فیلمسوزی گسترده در سینما و وضعیت بد اکران فیلم ها در گفتگو با رسانه ها واکنش های تندی داشت متذکر شد: بنده خودم شخصاً حاضر به ریسک نیستم تا در این شرایط وانفسا بخواهم مجدداً مبادرت به فیلمسازی کنم چرا که نمی توانم اثرم را درست به مخاطب عرضه کنم و سرمایه ام به باد می رود!

حکمت در پاسخ به این سوأل که چطور در همین اوضاعی که شما معتقدید بحرانی است برخی سینماگران مرتب کار تولید می کنند و فیلم های شان نیز پشت سر هم اکران می شود اظهار داشت: آن ها امکانات ویژه دارند و ویژه خوار هستند اما بنده و امثال بنده چنین امکاناتی را در اختیار نداریم از این رو در خانه می نشینیم و نان خالی می خوریم تا ویژه خواران در سینما جولان دهند!

وی در پایان این گفتگو افزود: آنچه ما از مدیران سینمایی می خواهیم چیز زیادی نیست! ما می خواهیم عدالت در سینما جریان پیدا کند اما اسفا که همین خواسته ناچیز هم مورد توجه قرار نمی گیرد. متأسفانه فرهنگ در حال قربانی شدن است و کسی در این وانفسا به داد آن نمی رسد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.