شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم/۵

نجفی: به راه اندازی نهضت اخلاقی در سینما احتیاج مبرم داریم/ مدیران فرهنگی و سینمایی تدبیر جدی برای سینماگران بیکار و خانه نشین داشته باشند

حسن نجفی در نشست خبری فیلم سینمایی«شرفناز»

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: به راه اندازی نهضت اخلاقی در سینما احتیاج مبرم داریم به این منظور که مدیران باید به همه سینماگران به ویژه پیشکسوتان نگاه مهربان داشته باشند، بودجه ها را درست و عادلانه تقسیم کنند، دسته بندی ها کنار گذاشته شود و مدیران همه سینماگران را با هر دیدگاه و سلیقه ای زیر چتر حمایتی خود بگیرند و باعث شوند کمی اتحاد و انسجام در سینمای کشور به وجود بیاید.

کارگردان فیلم های سینمایی «آسمان هشتم» و «شرفناز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی دیگر از معضلات امروز سینمای ایران بحران موضوعی و مفهومی است. مدیریت فرهنگی و سینمایی باید تدبیر ویژه ای برای این موضوع بسیار مهم داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حوزه تولید و مهمتر از آن حوزه پخش و اکران فیلم ها با معضل جدی روبرو است به نحوی که شخصی چندین سال است فیلمی ساخته و شرایط اکران برایش مهیا نشده اما دیگری بلافاصله پس از انجام کارهای فنی اثرش به اکران می رسد.

نجفی سپس با بیان اینکه مدیران سینمایی باید برای شریط بحرانی برنامه ریزی ویژه داشته باشند اظهار داشت: ما در سینمای ایران نیاز به برنامه ریزی های درازمدت و میان مدت هستیم. سینما نیاز به ریل گذاری صحیح و اصولی دارد و این کار نیاز به اقدام و عمل عاجل دارد و صرفاً با حرف زدن و وعده دادن درست نمی شود.

این سینماگر با اشاره به بحران جدی بیکاری و خانه نشینی سینماگران و وضعیت بد معیشتی اکثریت آن ها متذکر شد: مدیران فرهنگی و سینمایی تدبیر جدی برای سینماگران بیکار و خانه نشین داشته باشند؛ خیلی ها به نان شب شان محتاج هستند. خوب با این شرایط مدیران فرهنگی و سینمایی نقش شان چیست؟ نباید آن ها را به حال خود رها کنند. سینماگران نیاز خدمات رفاهی ویژه دارند و این وظیفه مدیران سینمایی است که این خدمات را به آن ها ارائه کنند.

وی تأکید کرد: به خصوص بیکاری در پیشکسوتان زیاد شده و با توجه به اینکه بخش کثیری از آن ها توانایی کار ندارند باید تدبیری اندیشه شود تا زندگی های شان از معضلات شدید اقتصادی تهی شود.

نجفی در پایان این گفتگو افزود: بنده معتقدم با تدبیر و برنامه ریزی کلان مدیران فرهنگی و سینمایی همه دستگاه ها و نهادهایی که برای سینما فعالیت می کنند باید زیر یک سقف واحد جمع شوند و دست در دست هم داده و سینما را از این معضلات جدی و عدیده نجات دهند. این کار نیاز به شایسته سالاری دارد اما خوب متأسفانه شاهدیم که بسیاری از آدم های خوب که می توانند مدیریت بحران داشته باشند خانه نشین شده و بعضاً برخی افراد که چندان شایسته مناصبی نیستند به کار گرفته شده اند که این مهم نیاز به بازنگری جدی و اساسی دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.