یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم/۶

تهامی: سینما فقط مختص فیلم های کمدی نیست و مدیران سازمان سینمایی باید تدبیری برای تولید آثار در ژانرهای گوناگون داشته باشند

کوروش تهامی در نشست خبری فیلم سینمایی «رگ خواب»

سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: سینما فقط مختص فیلم های کمدی نیست و مدیران سازمان سینمایی باید تدبیری برای تولید آثار در ژانرهای گوناگون داشته باشند؛ متأسفانه در حال حاضر توجه به فیلم های کمدی آن هم کمدی های فاقد اندیشه و خردورزی در سینما بسیار زیاد شده و این باعث شده تا سایر ژانرها نادیده گرفته شوند و یا فیلمسازان برای تولید آثار اجتماعی به معضلات جدی روبرو شوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «رگ خواب» و «برف روی شیروانی داغ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک ما امروزه بیش از هر چیز نیاز به سینمای جذاب داریم. سینما باید جذابیت خود را حفظ کند تا بتواند در سطح جهانی رقابت جدی داشته باشد. شاید ما از نظر تکنولوژی توان رقابت با سینمای جهان را نداشته باشیم اما از نظر پردازش و انتخاب مضامین کارگردانانی توانستند اثبات کنند که می توانیم پا به پای سینمای جهان و حتی فراتر از آن پیش برویم و این وظیفه مدیران سینمایی است که از این نوع نگاه حمایت کنند.

وی ادامه داد: در وهله اول باید اعتماد دو طرفه بین مسئولان سینمایی کشور و سینماگران به وجود آید. مهمترین خواسته من از مدیران سینمایی آن است که دست سینماگران را نبندید و اجازه دهید آن ها با آزادی اندیشه مبادرت به تولید فیلم های شان کنند.

تهامی در همین راستا متذکر شد: آدم هایی که در سینما هستند خودشان به خطوط قرمز اشراف دارند و مواظب هستند از خطوط قرمز عبور کنند. ما نباید رسالت سینما را فراموش کنیم؛ قرار است سینما آینه تمام نمای جامعه باشد و بتواند همه مسائل جامعه را با شکل جذابی که مخاطب هم دوست داشته باشد بیان کند.

این سینماگر تأکید کرد: این روزها سینمای ایران به شدت درگیر کلیشه های تکراری و نخ نما شده و همچنین توجه به برخی ژانرهای خاص شده که این روند بسیار آسیب زا است. این باعث تأسف است که کار الآن به جایی رسیده که برخی فیلم ها کپی پیست شده اند!

بازیگر فیلم های سینمایی «سینما سینماست» و «به رنگ ارغوان» وظیفه مدیران سینمایی را نظارت جدی برای پرهیز از کلیشه و تکرار در سینما دانست و در این باره گفت: فیلمی ساخته می شود که همه چیز آن تکرار است. من که در این حرفه فعالیت می کنم نمی فهمم چه اتفاقی رخ می دهد. حسی که باید بازیگر به مخاطب انتقال دهد منتقل نمی شود و یا آنقدر پایان باز شدیدی وجود دارد که تماشاگر عادی که می خواهد پول و وقت بگذارد و به سینما برود از سینما رفتن زده می شود!

تهامی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم مدیران سازمان سینمایی از اندیشه و خرد و عقلانیت حمایت کنند، تدبیرشان بر این امر استوار باشد که در سینما جذابیت ایجاد کنند تا بخش اعظمی از جامعه به سینما بروند و این هنر-صنعت بتواند رونق بگیرد. قطع به یقین با اعمال سلیقه های شخصی، ممیزی فراوان و... این اتفاق رخ نخواهد داد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۱:۳۰
    0 0
    دو خط تیتر بی نظیره ب ه ما چیز دیگه یاد دادن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.