شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم/۲

متوسلانی: فقدان سیاست گذاری در سینمای کشور باعث آسیب جدی به کلیت آن شده است/ برخورد سلیقه ای و عدم نگاه حرفه ای مدیران به سینما ضررهای غیرقابل جبران در پی دارد

محمد متوسلانی

سینماپرس: محمد متوسلانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: فقدان سیاست گذاری روشن در سینمای کشور باعث آسیب جدی به کلیت آن شده است؛ این اتفاق مربوط به یک دولت و دو دولت نمی شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «کفش های میرزا نوروز» و «جستجوگر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ما چند دهه است سیاست روشنی ندارد و از همین رو نتوانسته در جهت درست پیش برود و اگر مدیران سینمایی می خواهند بحران در سینما کمتر شود باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب به صورت شفاف سیاست سینما در سال های آتی را اعلام کنند تا شاید از این رهگذر هنر هفتم جانی دوباره بگیرد. بی شک دغدغه همه سینماگران این است که معضلات سینما برطرف شود اما برطرف شدن معضلات امکانات می خواهد. اگر مدیرانی در رأس هنرهفتم باشند که به مسائل سینما آگاهی کامل داشته باشند و دلشان برای فرهنگ و هنر و سینما بسوزد می توانند راهکار جدی برای برون رفت از بحران پیدا کنند.

وی تصریح کرد: البته این مسأله مستلزم آن است که مدیران دغدغه سینما را داشته باشند و در پی جایگاه و پست و مقام نباشند و اصل سینما برایشان مهم باشد اما اگر اصل سینما برای آن ها مهم نباشد وضعیت به همین منوال که شاهد هستیم پیش خواهد رفت، تغییر مثبتی حاصل نخواهد شد و روز به روز شاهد ضعیف تر شدن سینمای کشور در تمامی ابعاد و زمینه ها خواهیم بود.

این سینماگر با بیان اینکه سینمای کشور امروزه نیازمند اصلاح جدی زیرساخت ها است اظهار داشت: ما کم و کسری های بی شماری در سینمای ایران داریم اما آنچه حائز اهمیت است اینکه مدیران با ریزه کاری های سینما آشنا باشند و سعی در اصلاح زیرساخت ها داشته باشند تا شاید به این ترتیب کمی بتوانیم شاهد پیشرفت سینما باشیم.

متوسلانی تأکید کرد: متأسفانه اگر در این سال ها سینمای ایران کمی پیشرفت داشته و یا توانسته در عرصه های جهانی موفق ظاهر شود به دلیل فعالیت های افرادی بوده که با دغدغه تلاش کردند و گهگاهی توانستند با تولید آثار درخشان نام سینمای ایران را در سطح جهانی مطرح نمایند.

بازیگر فیلم های سینمایی «گناهکاران» و «زمهریر» در پایان این گفتگو افزود: مدیران باید بدانند برخورد سلیقه ای و عدم نگاه حرفه ای شان به سینما ضررهای غیرقابل جبران در پی دارد. متأسفانه طی سال های اخیر ما شاهد تصمیم گیری برای سینما توسط مراکزی خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم؛ برخوردهای سلیقه ای برای پروانه ساخت و نمایش فیلم ها وجود دارد و عدم نگاه حرفه ای مسئولان آسیب های زیادی را به سینما وارد کرده که تمامی این موارد باید مورد بازبینی و رسیدگی قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.