دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم/۳

شریفی: حضور مدیران کارنابلد باعث آسیب جدی هنرهفتم شده است/ سینما بدل به دکانی برای کاسبی شده!

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: حضور مدیران کارنابلد که الفبای سینما را نمی شناسند باعث آسیب جدی هنرهفتم شده و این افراد سینما را به شدت دچار معضل کرده اند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «ضیافت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین اتفاق در جمهوری اسلامی ایران این است که باید سینمای ملی و مذهبی و دینی و سینمایی که پایبند به اهداف انقلاب و جمهوری اسلامی باشد را شاهد باشیم اما چنین نیست، هیچ قانونی در این سینما وجود ندارد و همه چیز بر اساس باندبازی و روابط پیش می رود. علت اصلی ایجاد بحران و تشتت در سینمای ایران این است که مدیران می خواهند سلیقه ای عمل کنند و عملکرد سلیقه ای آن ها است که همه را بیچاره می کند.

وی ادامه داد: ما اگر می خواهیم از این معضلات بیرون برویم باید سینما را قانون مند کنیم. مدیر باید بر اساس قانون کار کند؛ این حلقه مفقوده سینمای ایران است که متأسفانه اغلب کارها در آن است بر اساس دوستی ها و روابط و لابی گری ها پیش می رود.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه در کشور ما مدت ها است سینمایی وجود ندارد و سینما بدل به دکانی برای کاسبی شده تصریح کرد: ارتباط گیری برخی اشخاص با مدیران و ساخت فیلم های مبتذل در شأن سینمای جمهوری اسلامی ایران نیست؛ این یک دکان کاسبی است که آقایان راه انداخته اند تا کسانی که سینمایی نیستند و ریشه سینمایی ندارند بتوانند در سینما جولان بدهند و کار کنند و پول به جیب بزنند.

شریفی متذکر شد: باعث شرمساری است که اغلب سینماگران خوش ذوق و باقریحه، پیشکسوتان کاربلد و متعهد مدت ها است بیکار و خانه نشین شده اند و نمی توانند کار بکنند و کسانی که در مهمانی های شبانه و روابط پشت پرده سینما حضور جدی دارند در حال جولان دادن در سینما هستند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مستأجر» و «آوازهای سرزمین من» در پایان این گفتگو افزود: پولشویی در سینما بیداد می کند و برخی افراد با پولشویی وارد سینما می شوند، پول هایی که معلوم نیست ریشه آن ها در کجاست که چنین بی محابا آن را خرج می کنند. من بسیار خوشحالم که هرگز وارد این بازی ها نشده ام و رزق حلالی درآورده و زندگی ام را می گذرانم، همه نیروهای متعهد و متخصص مانند من هستند و متأسفانه مدیران امثال ما را اصلاً نادیده می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.