یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی جشنواره فجر/۱۰

فیوضی: در اغلب دوره های جشنواره فیلم فجر آثار به نمایش درآمده هیچ سنخیتی با آرمان های نظام و امام (ره) نداشتند/ جشنواره فجر نباید محلی برای شوی لباس سلبریتی ها شود

حضور مهدی فیوضی بر مزار سینماگران

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما در خصوص لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی فجر انقلاب گفت: در اغلب دوره های جشنواره فیلم فجر، آثار هیچ سنخیتی با آرمان های نظام و امام (ره) نداشتند و آنچه مردم برای آن قیام کرده بودند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد در آثار جشنواره دیده نمی شد و در عوض فیلم های سیاه و تلخ به شدت مورد توجه قرار می گرفتند که این روند باید در دولت جدید اصلاح شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «محرمانه تهران» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه فیلم های جشنواره طی سال های اخیر رسماً در تقابل با آرمان ها و ارزش های ملی و انقلابی بودند و پیشرفت های همه جانبه مردم برای توسعه کشور در این فیلم ها دیده نمی شد.

وی ادامه داد: البته در این سال ها اندک فیلم هایی بودند که دغدغه نظام و انقلاب را داشتند که متأسفانه در بسیاری موارد این آثار مورد بی مهری قرار می گرفتند و آنچنان که باید به آن ها توجهی نمی شد. از سوی دیگر نمایش فیلم ها در این جشنواره طی سال های اخیر به شدت محدود شد چرا که مدیران می دانستند نمایش تعداد بیشتر فیلم ها به دلیل ضعف شدید آثار آبروی شان را خواهد برد.

فیوضی سپس با بیان اینکه جشنواره چهلم محصول دولت گذشته است اظهار داشت: مدیران سینمایی باید از همین حالا به فکر برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر باشند و تدبیری اندیشه کنند تا این جشنواره با فیلم های استراتژیک و ارزشی برگزار شود و تنها هدفش پیاده سازی گفتمان انقلاب اسلامی در سینما باشد.

این کارگردان سینما در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از ساختار و نحوه برگزاری مقلدانه جشنواره فیلم فجر از جشنواره های غربی متذکر شد: جشنواره فجر نباید محلی برای شوی لباس و نمایش سلبریتی ها شود؛ مدیران سینمایی باید تدبیری اندیشه کنند که در ایام الله دهه مبارک فجر و جشن های پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برخی شیطنت ها و حرکت ضد اخلاقی و ضد ارزشی توسط برخی سلبریتی ها در جشنواره نباشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: متأسفانه اکثر اوقات این جشنواره ها محلی برای مدلینگ شده و سلبریتی ها با لباس های مختلف خود را در جشنواره عرضه می کنند تا فالوئرهای شان بالا برود و مردم آن ها را ببینند و برایشان سر و دست بشکنند که باید بساط این شو که در شأن جشنواره فجر انقلاب نیست برای همیشه برچیده شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.