شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی جشنواره فجر/۳

شاهمرادی زاده: در اغلب دوره ها معارضان در جشنواره فجر حضوری پررنگ تر از هنرمندان انقلابی داشته است/ جشنواره باید محلی برای ترویج آرمان های انقلاب اسلامی باشد

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در خصوص لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی فجر انقلاب گفت: در اغلب دوره ها معرضان در جشنواره فجر حضوری پررنگ تر از هنرمندان ولایتمدار و انقلابی داشته است؛ این نکته ای است که مسئولان دولت انقلابی سیزدهم باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند و اجازه ندهند افرادی به اسم فیلمساز و هنرمند که هیچ عرقی به نظام و انقلاب ندارند و در فیلم های شان سیاهی و تصویری زشت از جامعه نشان می دهند در این رویداد انقلابی جولان دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چهل در اغلب فرهنگ ها عددی مقدس و یک بلوغ است. بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در چهل سالگی صورت گرفت. در فرهنگ های مختلف چله نشینی برای عبادت و رسیدن به آرزوها و نیات و اهداف جایگاه ویژه ای دارد و از این رو امسال که جشنواره فجر انقلاب اسلامی چهلمین سال حیات خود را جشن می گیرد باید به بلوغ و تکامل رسیده باشد.

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان سینمایی موظفند از خود سوأل کنند چرا پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز سینما در کشور ما به بلوغ انقلابی نرسیده است؟ چرا در جشنواره فجر هیچ فیلمی در مورد فجر انقلاب نیست؟ چرا اگر قرار است این رویداد سینمایی با کپی برداری از روی جشنواره های غربی برگزار شود عنوان مقدس «فجر» را روی آن گذاشته اند؟

شاهمرادی زاده با بیان اینکه جشنواره باید محلی برای ترویج آرمان های انقلاب اسلامی باشد تصریح کرد: همواره حدود ۹۰ درصد کسانی که در این جشنواره مسئولیت بر عهده می گیرند یا فیلم دارند هیچ سنخیتی با انقلاب اسلامی نداشته و ندارند و بدیهی است که حضور این افراد در جشنواره فجر انقلاب باید ممنوع شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: دردآور است که همه در این جشنواره حضور دارند و فیلم های شان دیده می شود و تشویق می شوند به جز بچه های انقلاب! بارها دیده شده که ضدانقلاب فعال در جشنواره سعی کرده معدود فیلم های ارزشمند و انقلابی حاضر در این رویداد را هو کرده و هیاهو و جنجال بر سر آن ها به راه بیندازد. چرا مسئولان جشنواره این افراد را شناسایی و جلوی حضورشان در جشنواره فجر انقلاب را نمی گیرند؟ من امیدوارم در چهل سالگی جشنواره فجر چه در ساختار چه در محتوا و چه در گزینش افرادی که به عنوان مهمان و هنرمند و خبرنگار و... به جشنواره می آیند ما شاهد برگزاری جشنواره ای تماماً انقلابی و ارزشی باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.