سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی جشنواره فجر/۴

علمداری: اکثر جشنواره های هنری در راستای اهداف و مسیر مورد نظر نظام حرکت نکردند/ مدیران سینما سیاست گذشتگان را ادامه ندهند

اسرافیل علمداری

سینماپرس: اسرافیل علمداری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی فجر انقلاب گفت: متأسفانه باید بگویم اکثر جشنواره های هنری طی بیش از ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد در راستای اهداف و مسیر مورد نظر نظام حرکت نکردند اما با توجه به روی کار آمدن یک دولت انقلابی و همسویی این دولت با سایر دستگاه ها و نهادهای نظام انتظارات از آن ها بسیار زیاد است و ما توقع داریم چه در ساختار و چه در محتوا تحولاتی بنیادین و اساسی در راستای حرکت به سمت آرمان های انقلاب را شاهد باشیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «ایوب پیامبر (ع)» و «سجاده آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینما اگر دغدغه اسلام و انقلاب را دارند نباید سیاست گذشتگان را ادامه دهند چرا که ادامه مسیر گذشتگان فرهنگ و هنر را بیش از پیش دچار آسیب و خدشه می کند.

وی ادامه داد: بی تردید آثاری که در چهلمین جشنواره فجر انقلاب به نمایش در می آیند جزو کارنامه کاری مدیران انقلابی دولت سیزدهم محسوب نمی شوند اما مدیران سینمایی باید توجه داشته باشند که حتی اگر تنها یک فیلم را در این رویداد به نمایش در می آورند آن فیلمی ارزشی و انقلابی و هم راستا با اهداف کلان نظام باشد.

علمداری خاطرنشان کرد: اما مهمترین مسأله این است که جشنواره فجر از نظر ساختار باید دچار تغییر شود. ساختار و نحوه اجرای این جشنواره سال ها است محل بحث های مختلف است و از این رو ما باید به جایی برسیم که ساختاری در شأن ارزش های انقلاب اسلامی را در این رویداد سینمایی شاهد باشیم.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: ما امیدهای بسیاری به دولت سیزدهم و مدیران فرهنگی و هنری اش داریم اما باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این انتظارات به شایستگی برآورده خواهند شد یا خیر؟ بی تردید عملکرد مدیران سینمایی دولت سیزدهم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر قابل ارزیابی است و من امیدوارم که آن ها سربلند از این آزمون مهم بیرون بیایند.

وی در پایان این گفتگو افزود: توجه به سینمای انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت باید جزو محوری ترین و کلیدی ترین کارهای مدیران سینمایی دولت سیزدهم باشد تا هم سینمای ایران حرفی برای گفتن داشته باشد و هم بتوانیم از ابتذال مفرطی که در آثار وجود دارد دور شویم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.