یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

لزوم همسویی با گفتمان انقلاب اسلامی در چهل سالگی جشنواره فجر/۶

منتظری: آفت ظاهرگرایی و توجه به ساختار در جشنواره فجر انقلاب باید از بین برود/ جشنواره باید چشم انداز متناسب با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی را تعریف، ترسیم و تبیین کند

غلامرضا منتظری

سینماپرس: غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه جشنواره فیلم فجر را به ویژه طی سال های اخیر به شدت مورد آسیب قرار داده توجه به ظواهر و ساختار این رویداد سینمایی است از این رو بنده معتقدم آفت ظاهرگرایی و توجه به ساختار در جشنواره فجر انقلاب باید از بین برود و این جشنواره باید در پی آن باشد تا با محتوای خود پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برساند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم ما برای تمامی شاخه های هنری از جمله سینما باید چشم انداز متناسب با آرمان ها و اهداف انقلاب تعریف کنیم تا زمانی که این هدف تعریف نشود شمارگان جشنواره ها افزایش پیدا می کند اما آن دستاوردی که مورد نظر است تحقق پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: محتوای فیلم های حاضر در جشنواره فجر انقلاب بسیار دارای اهمیت است و باید تمامی فیلم ها سرشار از محتوای انقلابی باشند. ما انتظار داریم در چهلمین سال رونمایی از جشنواره فجر انقلاب سینمایی در تراز انقلاب اسلامی راه شاهد باشیم و مسئولان سینمایی موظفند تا بام هدف برای سینمای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به درستی تبیین و ترسیم کنند.

منتظری سپس با بیان اینکه مدیران سینمای کشور از هم اکنون باید به فکر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر که قرار است به صورت بین المللی برگزار شود باشند اظهار داشت: ما در سینمای ایران نیاز به صعود داریم و دیگر دوران فیلم های نازل و کم مایه و بی محتوا باید به سر برسد.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: بر اساس شنیده های بنده در شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال نگارش سند ملی سینما و سند ملی موسیقی هستند اما اینکه نگارش این اسناد به چه مرحله ای رسیده اطلاع ندارم و امیدوارم پس از نگارش این اسناد ما بتوانیم تغییرات مثبت و اثرگذاری را در سینمای کشور شاهد باشیم.

وی سپس متذکر شد: سینمای ایران امروز نیاز به کادرسازی دارد و بنا به فرموده حضرت آقا بار اصلی کشور امروزه به دوش جوانان است و حالا که گام دوم انقلاب اسلامی آغاز شده ما باید شاهد گسترش چتر حمایتی بر سر جوانان باشیم. مدیران سینمایی نباید فراموش کنند که دانایی و توانایی با هم معنا میابد و پلکان توانایی دانایی است و از این رو ما باید کادرسازی کنیم تا بتوانیم اهداف عالیه نظام را در سینما تحقق بخشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: زبان هیچ هنری مثل سینما گویا نیست و از این رو سینما برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به دنیا باید ورود کند. محتوا و متن برای دستیابی به این هدف بسیار مهم است و ما باید کار جدی تری را در این حوزه آغاز کرده و اولویت های مان را در سینما تعریف کنیم.

منتظری در پایان این گفتگو افزود: مقام معظم رهبری چندی قبل به میراث ارزشمند دفاع مقدس اشاره کرده و تأکید کردند ما باید در قالب تولید آثار فاخر سینمایی این میراث ارزشمند را مطرح کنیم اما متأسفانه تاکنون در این زمینه کار جدی صورت نگرفته است. ما مفاخر و مشاهیری زیادی در کشور داریم که اگر برای هریک از آن ها کار تولید کنیم می توانیم آثار ماندگار و گرانبهایی را به نسل های بعدی هدیه دهیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.