دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

اصرار برای برگزاری «شو» ی جهانی فجر در بحران کرونا/۱۲

قنبری: مسئولان با توجه به انتخابات پیش رو امیدی به بقای شان نمی بینند و با لجاجت می خواهند برای «نام» و «نان» جشنواره برگزار کرده و از مواهب آن بهره مند شوند!

رهبر قنبری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: رهبر قنبری کارگردان سینما با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو» ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: مسئولان با توجه به انتخابات پیش رو امیدی به بقای شان نمی بینند و با لجاجت می خواهند برای «نام» و «نان» جشنواره برگزار کرده و از مواهب آن بهره مند شوند! برگزاری این جشنواره در این روزهای سیاه کرونایی درست مانند برگزاری جشنواره ملی فجر است که از سر لجاجت برگزار شد و تبعات آن را در خصوص سرایت گسترده ویروس کرونا در جامعه شاهد بودیم!

کارگردان فیلم سینمایی «پرنده باز کوچک» و «روییدن در باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بزرگترین درد و مسأله ما این است که کسانی که اداره امور سینما را در دست گرفته اند کارشناس سینما نیستند؛ هیچ تجربه ای در سینما ندارند. شخصی که مدیر سازمان سینمایی است بیشتر به حوزه خبرنگار و روابط عمومی مرتبط بوده و هیچ گاه در زندگی اش با متن سینما از لحاظ فرهنگی و هنری درگیر نبوده است.

وی ادامه داد: کسی که بیشتر ایمانش به کار مطبوعاتی است معلوم است که خبر را دوست دارد و می خواهد همیشه در «تیتر» باشد! این ها می خواهند نام شان را در هر تیتر و خبری جا بدهند و جشنواره ای هم به نام ایشان رقم بخورد!

این سینماگر برگزاری جشنواره در این روزهای سیاه و تلخ را غیرمنطقی برشمرد و تصریح کرد: جشنواره جهانی فجر جشنواره ای مسموم است و وقتی جشنواره ای مسموم باشد همه ابعاد آن با مشکل روبرو هستند. یکی دیگر از نگرانی های مدیران سینمایی این است که مبادا پول های این جشنواره برای مدیران بعدی باقی بماند! به همین دلیل حاضرند در این روزهای کرونایی با جان دیگران بازی کنند تا این پول ها را برای خودشان خرج نمایند.

قنبری سپس با طرح این پرسش که اصلاً سینمای ما کجای دنیا است که می خواهیم بخش بین الملل آن را هم به صورت جشنواره برگزار کنیم اظهار داشت: در این سال های اخیر کدام فیلم ایرانی توانسته در دنیا افتخارآفرینی کند؟ سینمای ما امروزه در عرصه بین المللی چه حرفی برای گفتن دارد که ما اصرار به برگزاری چنین رویدادی داریم!؟

کارگردان فیلم های سینمایی «عروسی حسین» و «فصل بلوغ» تأکید کرد: مدیران سینمایی باید به جای صرف این بودجه های هنگفت در این ایام کرونایی از هنرمندان درمانده و مستأصل سینما حمایت کنند.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: اگر اصرار زیادی هم روی برگزاری این جشنواره باشد بهتر است که این رویداد به صورت ۱۰۰ درصد آنلاین برگزار شود تا با کمترین هزینه بتوان بیشترین بهره برداری را از آن داشت!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.