یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

اصرار برای برگزاری «شو»ی جهانی فجر در بحران کرونا/۳

دوستی: برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا مصداق بارز قانون گریزی است/ بودجه جشنواره باید میان نیازمندان سینما به صورت عادلانه تقسیم شود

مریم دوستی در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی دریاچه ماهی

سینماپرس: مریم دوستی کارگردان سینما با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو» ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا مصداق بارز قانون گریزی است؛ وقتی سینماهای کشور نزدیک به یک سال است در حالت تعطیل و نیمه تعطیل به سر می برند، وقتی میزان مبتلایان کرونا روند افزایشی دارد و وقتی اغلب پروژه ها به حالت تعطیل درآمده اند هرگز نباید جشنواره ای آن هم به صورت فیزیکی برگزار گردد.

کارگردان فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه برخی افراد می آیند و اعلام می کنند جشنواره جهانی فجر قرار است برگزار شود نشان دهنده بلاتکلیفی در سیاست گذاری های کرونایی است. پرسش بنده از متولیان این امر آن است که چطور شما می خواهید در این بحران کرونا مردم را به سالن های سینما بکشانید و باشگاه مخاطبان راه انداخته اید؟

وی ادامه داد: اگر بنا به تعطیلی است همه جا باید تعطیل باشد! این چه معنی دارد که برخی افراد تصمیم می گیرند در این بحران عجیب جشنواره برگزار کنند. اگر هم اصرار به برگزاری جشنواره زیاد است باید این رویداد به صورت ۱۰۰ درصد آنلاین برگزار گردد. ما هرگز نباید به خاطر خودخواهی به خودمان اجازه دهیم حتی جان یک انسان به خطر بیفتد و بی تردید برگزاری جشنواره فجر در این بحران اشتباهی بزرگ است.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه در این جشنواره ها پول های هنگفتی جا به جا می شود و یکی از علل اصلی اصرار برای برگزاری جشنواره جهانی همین پول ها است اظهار داشت: بودجه جشنواره باید میان نیازمندان سینما به صورت عادلانه تقسیم شود. قطعاً این اتفاق بهتری را در سینمای ما رقم می زند. امروزه همه ما اوضاع اقتصادی مان خراب است اما برخی از ما بیشتر با بحران اقتصادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید کسانی که کرایه خانه می دهند یا بچه دار هستند و دغدغه تأمین معاش خانواده بزرگ شان را دارند با بحرانی عجیب روبرو هستند و باید فکری برای آن ها بشود. ما شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» را اینجا و آنجا بازگو می کنیم اما خودمان به آن بی اعتقادیم!

دوستی در خاتمه این گفتگو افزود: الآن اگر جشنواره جهانی فجر برگزار نشود چه اتفاق بدی می افتد؟ من شخصاً با برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر هم مخالف بودم و همچنان معتقدم فیلم های این جشنواره باید تنها داوری می شدند و جشنواره نباید هرگز به صورت فیزیکی برگزار می شد؛ مدیران سینمایی باید برای جان انسان ها ارزش قائل باشند و به خاطر برخی منافع شخصی تصمیماتی نگیرند که عواقب جبران ناپذیر داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.