سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

اصرار برای برگزاری «شو» ی جهانی فجر در بحران کرونا/۱۳

سجادی حسینی: ستاد ملی مقابله با کرونا باید به صورت جدی تمامی اتفاقات و تصمیمات مدیران را در هر سطحی رصد کند

کاوه سجادی حسینی

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در خصوص اصرار به برگزاری «شو» ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید به صورت جدی تمامی اتفاقات و تصمیمات مدیران را در هر سطحی رصد کند؛ مدیران دولتی باید یکصدا باشند و هر کس نباید در حوزه خود هر تصمیمی که دلش می خواهد بگیرد، مضاف بر اینکه دولت موظف است هرچه سریع تر تدبیری جدی برای واکسینه شدن تمامی مردم داشته باشد تا بتوانیم هرچه زودتر از شر این ویروس خلاص شویم و به زندگی عادی برگردیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «بوفالو» و «شب، بیرون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه آنچه ما از بدو ورود ویروس کرونا به کشور تا به امروز شاهد بودیم این بود که دولت هیچ گونه حمایتی از عموم مردم و اصناف نکرد؛ هنرمندان و فرهنگیان نیز به عنوان بخشی از افراد جامعه از هر کمکی بی نصیب ماندند و متأسفانه همین مسأله باعث ایجاد تشتت و بحران در زندگی بسیاری افراد و همچنین جامعه شد.

وی ادامه داد: بی تردید تا زمانی که واکسیناسیون سراسری در جامعه انجام نشود و ملت در مقابل این ویروس منحوس واکسینه نشوند همین وضعیت ادامه خواهد داشت؛ بنده معتقدم تا زمانی که واکسیناسیون سراسری صورت نگیرد برگزاری تجمعات صحیح نیست و نباید بیش از این جامعه را به سمت همه گیری بیشتر سوق داد.

این سینماگر سپس به پاردوکس های موجود در جامعه و بی مهری شدید مسئولان نسبت به اهالی فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: واقعاً جای پرسش دارد چرا سینماها و سالن های تئاتر و کنسرت های موسیقی تعطیل هستند اما رستوران ها باز هستند؟ آیا واقعاً رستوران ها محیط امن تری نسبت به سالن سینما دارند یا اینکه سیستم فلج مدیریتی و برخی مدیران خودخواه باعث این تصمیم ضدفرهنگی شده اند؟

سجادی حسینی متذکر شد: اگر قرار است به دلیل پاندمی کرونا همه جا تعطیل باشد واقعاً باید همه جا تعطیل باشد نه اینکه شاهد باشیم ادارات، برخی اصناف و... کاملاً باز هستند و فقط برخی صنوف دیگر تعطیل شده اند!

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم درایت جدی از سوی مسئولان دولت و همچنین ستاد ملی مقابله کرونا برای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر وجود داشته باشد چرا که در این وضعیت پرخطر و حساس برگزاری این جشنواره در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی منجر به معضلی شدید می شود که جبران پذیر نیست!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.