چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

اصرار برای برگزاری «شو»ی جهانی فجر در بحران کرونا/۱

پاک نیت: وقتی بخش اعظمی از اهالی سینما از تأمین معاش روزانه خود عاجزند، برگزاری جشن و جشنواره چه معنایی دارد؟/ بودجه جشنواره را صرف تولید آثار ارزنده کنید!

محمود پاک نیت در نشست خبری  فیلم « ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی

سینماپرس: محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو»ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: پرسش بنده از یکایک تصمیم گیران، سیاست گذاران و مدیران فرهنگی و سینمایی این است که وقتی بخش اعظمی از اهالی سینما از تأمین معاش روزانه خود عاجزند، برگزاری جشن و جشنواره چه معنایی دارد؟ چرا ما همیشه اصل قضیه را فراموش می کنیم و به فرعیات می چسبیم؟ چرا باید پول های بیت المال را با برگزاری این جشنواره ها هدر بدهیم اما در کنارمان برخی هنرمندان صاحب نام را شاهد باشیم که به لقمه نانی نیاز دارند؟

بازیگر فیلم های سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» و «سیب سرخ حوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نیاز سینمای ایران امروز بیش از هر زمان دیگری رونق تولید است؛ مدیران باید در وهله اول به مسأله مهم تولید توجه داشته باشند؛ آن ها باید بودجه جشنواره ها را صرف تولید آثار ارزنده کنند. سینمای ایران بایستی اول تولیدات شاخص داشته باشد تا بعد این تولیدات بتوانند در جشنواره های داخلی و خارجی بدرخشند و به سینمای ایران اعتبار بخشند.

وی ادامه داد: بحث مهم دیگر توجه به زیرساخت های سینما است؛ ما در سینمای کشور با کمبود شدید سالن های سینمایی مواجهیم؛ پس بعد از توجه به مقوله مهم تولید باید بودجه های فرهنگی را صرف ساخت سالن های سینما در سراسر کشور و به ویژه استان محروم و دوردست کنیم.

پاک نیت با بیان اینکه جدا از همه این مسائل با توجه به وضعیت ویژه کنونی و همه گیری ویروس کرونا اگر همه چیزمان هم درست بود هرگز نباید فکری برای برگزاری جشنواره به ذهن مان خطور می کرد اظهار داشت: بنده بار دیگر تأکید می کنم در چنین وضعیتی که اغلب اهالی سینما بیکار هستند و درآمدی ندارند به برگزاری جشنواره ها هیچ نیازی نیست چون اولین چیزی که مهم است سلامتی اهالی سینما و مردم است.

این سینماگر تأکید کرد: همچنین معیشتی که سینماگران باید برای خانواده های شان ببرند مهم است؛ وقتی سینماگران زندگی درستی ندارند جشن و جشنواره به چه کارشان می آید؟ جشنواره برای زمانی است که سینما و سینماگران هیچ مشکلی نداشته باشند و از همه جهت تأمین باشند.

بازیگر سریال های «پدر سالار» و «شهرزاد» در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم گوش شنوایی برای حرف های دلسوزانه ما وجود داشته باشد. من امیدوارم مدیران سینمایی برای یک بار هم که شده با دلسوزی نسبت به اهالی سینما نگاه کنند، دست از منافع شخصی شان بکشند و به جای برگزاری جشنواره آن هم در این بحران کرونایی تدبیری برای رفع معضلات زندگی سینماگران داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.