سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

اصرار برای برگزاری «شو»ی جهانی فجر در بحران کرونا/۴

لک زاده: برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر قطعاً نباید به صورت عمومی و فیزیکال باشد/ در این ایام به جز سوگواری هیچ کار دیگری نمی توان انجام داد!

کریم لک زاده

سینماپرس: کریم لک زاده کارگردان سینما با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو»ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر قطعاً نباید به صورت عمومی و فیزیکال باشد چرا که بی تردید برگزاری این رویداد به صورت فیزیکی می تواند وضعیت کرونا را به شدت بدتر کند و من امیدوارم تا دیر نشده مسئولان ذیربط تدبیری سریع داشته باشند و جلوی برگزاری جشنواره به شکل عمومی و فیزیکی را بگیرند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شیرجه بزرگ» و «قیچی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من امیدوارم مسئولان دولت قبل از هر اتفاقی به صورت گسترده واکسن وارد کنند تا هرچه سریع تر بتوانیم بحران کرونا را مهار کرده و به زندگی عادی مان بازگردیم؛ بی تردید این خواست اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران است.

وی ادامه داد: ما در بدترین عصر جهان و در بدترین روزها زندگی می کنیم که هیچ چیز درست سر جای خود قرار ندارد و تنها تدبیر و آگاهی و هوشیاری است که می تواند نجات بخش مان باشد.

لک زاده با بیان اینکه در کشور ما هر پدیده ای لایه های متعدد و پیچیده ای دارد اظهار داشت: وضعیت ما به گونه ای است که راجع به هر پدیده ای تحلیل می کنیم دچار اشتباه می شویم چرا که هر پدیده ای ده ها لایه پنهان دارد و این مسأله سبب می شود نتوان راجع به هیچ امری برنامه ریزی درست داشت. مسأله کرونا و تعطیلی سالن های سینما، بیکاری سینماگران و توقف تولیدات و از یک سو برگزاری جشنواره های سینمایی هم جزو همان لایه های پیچیده است!

این سینماگر تأکید کرد: در این ایام به جز سوگواری هیچ کار دیگری نمی توان انجام داد! پس قطعاً بهتر است تدبیری داشته باشیم تا این بحران از بین برود و بعد از بحران بتوانیم دوباره تدبیری برای احیای فرهنگ و هنر و سینما کنیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: این روزها اوضاع اقتصادی کل کشور از جمله سینما به شدت به هم ریخته شده، سینماگران مستأصل هستند و شاهد این هستیم که سینماها تعطیل هستند و فیلم هایی که در فضای مجازی به نمایش درمی آیند سریعاً سرقت می شوند؛ ای کاش مسئولان قبل از هر چیز تدبیری برای سینماگران درمانده داشته باشند و برگزاری هر جشن و جشنواره ای را به آینده موکول کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.