یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

اصرار برای برگزاری «شو»ی جهانی فجر در بحران کرونا/۷

مسافرآستانه: با برگزاری فیزیکی جشنواره جهانی فجر در این بحران مخالفم/ جشنواره های فرهنگی و هنری به صورت ۱۰۰ درصد مجازی برگزار شوند

حسین مسافرآستانه

سینماپرس: حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر و کارشناس فرهنگی با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو» ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: بنده با برگزاری فیزیکی جشنواره جهانی فجر در این بحران فاجعه بار کرونا ۱۰۰درصد مخالفم؛ بی تردید تمامی جامعه هنری کشور با چنین اتفاقی که می تواند منجر به گسترش بیشتر این ویروس منحوس و ابتلا و مرگ افراد متعدد باشد مخالف هستند و امیدوارم ستاد ملی مقابله با کرونا هرگز اجازه برگزاری چنین جشنواره ای را صادر نکند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به شرایط بحرانی کنونی و تعطیلی بسیاری از مشاغل و علیرغم تلاش بسیاری از دلسوزان جامعه فرهنگ و هنر، شاهدیم که گروه شغلی ما نیز به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده چرا که وضعیت شیوع این بیماری آنقدر خطرناک است که کل مشاغل گروه ۲ هم تعطیل شده اند و بی تردید تمامی ما باید از تعطیلی همه مشاغل و مراسم ها استقبال کنیم!

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، تجمع در مراکز سرپوشیده و... جان مردم را روز به روز بیشتر می گیرد؛ وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا حتی تأکید دارد تجمعات چند نفره خانوادگی تشیکل نشوند خوب بی تردید باید با تجمع چند صد نفره در جشنواره هم مخالف باشد!

مسافرآستانه خاطرنشان کرد: شاید برای برخی افراد این پرسش به وجود آید که آیا تا زمان اتمام کرونا باید عرصه فرهنگ و هنر تعطیل باشد؟؛ خیر! اینطور نیست، همانطور که فیلم ها و سریال ها در فضای مجازی پخش می شوند و با استقبال مردم روبرو می شوند جشنواره های فرهنگی و هنری نیز می توانند به صورت ۱۰۰ درصد مجازی برگزار شوند. البته به شرط آنکه واقعاً مجازی باشند نه اینکه عنوان «مجازی بودن» را با خود به یدک بکشند و صدها نفر به عناوین مختلف در جشنواره حضور فیزیکی داشته باشند!

وی تأکید کرد: اصولاً در این بحران جدی برگزاری جشنواره جهانی فجر هیچ ضرورتی ندارد و برگزاری این جشنواره ما را به سمت خطر جبران ناپذیری هدایت می کند که در انتهای آن جز سیاهی، تباهی و مرگ چیزی نیست!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.