شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

اصرار برای برگزاری «شو» ی جهانی فجر در بحران کرونا/۱۰

مرزبان: مدیران وزارت ارشاد به جای برگزاری شوآف هایی نظیر جشنواره جهانی، تدبیری برای وضعیت بحرانی معیشتی هنرمندان داشته باشند

هادی مرزبان

سینماپرس: هادی مرزبان بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو» ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: مدیران وزارت ارشاد به جای برگزاری شوآف هایی نظیر جشنواره جهانی فیلم فجر، تدبیری برای وضعیت بحرانی معیشتی هنرمندان داشته باشند! این کارها در این روزهای تلخ و سیاه کرونایی به چه دردی می خورد؟ این جشنواره ها به جز اینکه بودجه ها را بر باد دهند هیچ دستاوردی ندارند و بهتر است جلوی برگزاری شان گرفته شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «بچه های ابدی» و «ابلیس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این دردآور است که هیچ کس طی بیش از یک سال گذشته که بحران کرونا زندگی هنرمندان را مانند دیگر افراد جامعه به شدت تحت تأثیر خود قرار داده، حتی حالی از آن ها نپرسیده است. هیچ کس در این کشور به فکر هنرمندانی که همگی بیکار و خانه نشین شده اند نیست و هیچ گوش شنوایی برای شنیدن صدای انتقاد و اعتراض آن ها وجود ندارد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه بهترین ضرب المثلی که می توان در خصوص برگزاری این جشنواره در این روزهای سیاه کرونایی به کار برد ضرب المثل آفتابه لگن هفت دست ولی شام و نهار هیچی است اظهار داشت: این مسئولانی که چنین برنامه هایی برای خودشان می ریزند بیایند و یک بار این پرسش را از خودشان بکنند که ما بعد از برگزاری این همه جشنواره به چه چیزی رسیدیم؟ این شو ها به چه کار ما می آید؟ چرا باید پول های هنگفتی را صرف برگزاری چنین رویدادهای بی بازددهی کنیم؟

مرزبان تأکید کرد: بنده در این روزهای سیاه کرونایی قطعاً با برگزاری هر جشنواره ای به هر شیوه ای مخالفم و امیدوارم تدبیری عاقلانه صورت گیرد و شاهد برچیده شدن چنین بساط هایی باشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روزهای کرونایی باید بیایند به جای این شوآف ها از هنرمندان بپرسند شرایط زندگی شما چطور است؟ آن ها موظفند مشکلات معیشتی هنرمندان را برطرف کنند. تا زمانی که هنرمند در این کشور از نظر مادی تأمین نشده برگزاری هر جشن و جشنواره و رویدادی به اسم فرهنگ و هنر کاملاً بی معنا و در تضاد با اصول اخلاقی است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.