دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

اصرار برای برگزاری «شو»ی جهانی فجر در بحران کرونا/۸

علیخانی: دکان جشنواره جهانی باید برای همیشه تخته شود!/ کسانی که اصرار به برگزاری این جشنواره بی خاصیت دارند باید بودجه های میلیاردی آن را خرج ضعفای سینما کنند

عبدالله علیخانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده پیشکسوت سینما با انتقاد شدید از تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی و اصرار به برگزاری «شو» ی جشنواره جهانی فیلم فجر در بحران کرونا گفت: دکان جشنواره جهانی فیلم فجر باید برای همیشه تخته شود! من می خواهم بدانم چه منافع و چه رانتی در برگزاری این رویداد بی بازدده و بی خاصیت وجود دارد که عده ای برای برگزاری آن سر و دست می شکنند؟ پول های سینمای ایران تا امروز خرج اتینا شده و دیگر نباید اجازه دهیم برخی مدیران با برگزاری این دورهمی ها بیش از پیش بودجه های مملکت را فدای امیال شخصی شان کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب های تهران» و «تکیه بر باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ضرب المثلی در قدیم وجود داشت که می گفتند طرف پول ندارد نهار بخورد، پیاز می خورد که اشتهایش باز شود! حالا این همین قضیه برگزاری جشنواره در این بحران کرونا است! در این ۱۵ ماهی که از ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد بسیاری از اهالی سینما در صنف ها و رشته های مختلف بیکار و خانه نشین شدند و سینماها اغلب تعطیل بودند اما مدیران سینمایی به جای اینکه تدبیری برای بهبود وضعیت معیشتی و زندگی آن ها داشته باشند فقط به منافع خود فکر کردند که این برگزاری جشنواره ها مصداق بارز همین اتفاق است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در این بحران وانفسای کرونا رسماً دست روی دست گذاشتند و شاهد این اوضاع فاجعه بار بودند؛ اظهر من الشمس است که هر عقل سلیم و هر انسان با درایتی از برگزاری این رویداد بی خاصیت استقبال نخواهد کرد.

علیخانی با بیان اینکه رانت خوارانی که اصرار به برگزاری این جشنواره بی خاصیت دارند باید بودجه های میلیاردی آن را خرج ضعفای سینما کنند تصریح کرد: جشنواره های معتبر جهانی در این مدت تعطیل شدند و برخی از آن ها به صورت مجازی برگزار شدند اما سینمای ما که ابعاد بین المللی ندارد و نهایتاً تا همین ورامین هم نمی رود به دلیل دکانی که برخی آقایان باز کرده اند جشنواره هایش برگزار می شود!

این سینماگر تأکید کرد: مدیران سینمایی به جای اینکه بیایند و بودجه های بیت المال را صرف زیرساخت های سینما کنند صرف کارهایی می کنند که هرگز مفید واقع نمی شود. واقعاً دیگر همه ما از این تصمیمات نابخردانه مدیران سینمایی شاخ درآورده ایم چرا که تصمیمات آن ها با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آواز قو» و «مردی که موش شد» بار دیگر متذکر شد: بنده شخصاً به عنوان عضوی از سینمای ایران با برگزاری هر جشنواره ای تا پایان بحران کرونا به صورت جدی و قاطعانه مخالف هستم و معتقدم بودجه های چندین میلیاردی که خرج این جشنواره ها می شود باید بین یکایک اهالی سینما به صورت مساوی و عادلانه توزیع شود! حتی اگر این بودجه برای تأمین یک وعده نان اهالی سینما باشد نباید از آن دریغ کرد!

این تهیه کننده پیشکسوت در پایان این گفتگو متذکر شد: اصولاً جداسازی جشنواره های ملی و جهانی فجر از ابتدای امر یک تصمیم غیرکارشناسی و نادرست بود و تجربه نشان داد این جشنواره بی خاصیت هیچ دستاوردی برای سینما ندارد و تنها پول های هنگفتی از بیت المال را به باد می دهد؛ همه امید ما به این است که مسئولان دولت آینده ریشه این جشنواره بودجه بربادده و بی خاصیت را برای همیشه بخشکانند و دیگر اجازه برگزاری چنین دورهمی بی خاصیتی را ندهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.