چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

سینما و تجهیزات فرسوده/6

حمیدنژاد: سینمای ایران برای رقابت ناگزیر است به روز باشد

عزیزالله حمید نژاد

کارگردان «آناهیتا» گفت: اگر قرار است با سینمای روز دنیا رقابت سالمی داشته باشیم ناگزیر هستیم به روز بودن را در تمام جوانب در دستور کار خود قرار دهیم تا همه عوامل بتوانند از امکانات بروز و کم خطر نهایت بهره را ببرند.

«عزیز الله حمیدنژاد» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد تجهیزات فرسوده که منجر به حوادث جبران ناپذیری در سینما می شود، اظهار داشت: به هر حال سینمای ایران ناگزیر است نه در بحث تجهیزات فرسوده، اسپژوال افکت و ... بلکه در تمام جوانب و زمینه ها بروز باشد.

کارگردان «اشک سرما» در ادامه افزود: اگر قرار است با سینمای روز دنیا رقابت سالمی داشته باشیم باید به روز بودن را در تمام جوانب در دستور کارمان قرار دهیم تا تهیه کننده، فیلمساز و تمام عوامل بتوانند از تجهیزات بروز و کم خطرتری بهره مند شوند تا شاهد ساخت فیلم های قوی در زمینه سینمای دفاع مقدس باشیم.

کارگردان «هور در آتش» در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه اسپژوال های میدانی در سینمای دنیا از مواد کم خطرتری برای ساخت فیلم ها استفاده می شود و طبیعتاً خوادث کمتری برای گروه فیلمسازی رخ می دهد اما متاسفانه در سینمای سی سال اخیر ایران از امکانات واقعی برای فیلم های جنگی و دفاع مقدس استفاده می شود که مقدار ریسک و خطر آن بالا است کما اینکه تا کنون بارها و بارها اتفاقات تلخ و ناگواری رخ داده است و عزیزان و بزرگواران زیادی را در این زمینه از دست داده ایم.

کارگردان «شکوفه های سنگی» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر مسائل جلوه های ویژه در مورد سینمای دفاع مقدس باید سالن های مجهزی با وسائل فنی بروزی را توسط متخصصان وارد کشور کنیم تا در زمینه تجهیزات فرسوده به خود کفایی برسیم تا بتوانیم به اعتلای هر چه بیشتر سینمای ایران بی انجامد و از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.