جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

تجهیزات فرسوده و سینما/3

شادروان: خرید و فراگیری تکنولوژی روز دنیا به صرفه‌تر از اجاره تیم‌های خارجی است

علی اصغر شادروان

کارگردان «تیر باران» معتقد است: از اروپا یک تیمی می آوریم و ۷ میلیارد به آن ها می دهیم برای جلوه‌های ویژه رایانه‌ای یک فیلم در حالی که می‌شود با آموزش نیروی کارآمد داخل که توان بالایی هم در این زمینه دارند این همه پول بابت این قضیه پرداخت نکنیم.

«علی اصغر شادروان» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد تجهیزات فرسوده در سینمای ایران که باعث بروز فجایایی در سینما می شود، اظهار داشت: یک طرف قضیه تجهیزات فرسوده در سینما است. سوال اساسی در این است که چرا ما از پرده آبی در فیلم هایمان استفاده نمی کنیم.

کارگردان «یوسف هور» ادامه داد: پرده آبی درست است که کمی هزینه بر تر از فیلم های معمولی  است اما یک درصد هم خطر جانی برای عوامل سازنده یک فیلم ندارد و ما از این سیستم در سینمای خودمان بی بهره هستیم.

وی در ادامه افزود: مثلا در فیلم سینمایی «ملک سلیمان» از اروپا یک تیمی می آوریم و ۷ میلیارد به آن ها می دهیم تا این روش را استفاده کنند. حال سوال اینجاست که چرا نیروی کارآمد خودمان در داخل که توان بالایی هم در این زمینه دارند، نمی روند این کار را یاد بگیرند تا ما این همه پول بابت این قضیه پرداخت نکنیم.

کارگردان «تیر باران» در ادامه در مورد اینکه آیا در ساخت فیلم سینمایی «یوسف هور» دچار این مشکل بودید، اظهار داشت: ما در ساخت فیلم سینمایی «یوسف هور» حداقل امکانات را داشتیم و مثل فیلم «معراجی ها» یا «ملک سلیمان » این قدر بودجه و امکانات در اختیار نداشتیم. اما سعی کردیم به نیروهایمان آسیبی چندانی وارد نشود.

وی در ادامه افزود: ما باید در سینمای خود بتوانیم از نرم افزارهای متداول و روز دنیا استفاده کنیم و با داشتن علم و دانش روز از این حوادث جلوگیری کنیم.

«علی اصغر شادروان» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: تجهیزاتی که در سینما ما وجود دارد بسیار بدوی است و از تکنولوژی روز دنیا به بهره هستیم . ما باید به سمت این برویم تا با تکنولوژی روز دنیا شاهد این گونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.این نیروها سرمایه های راستین سینما هستند که از دست دادنش به سینمای ما ضربه وارد می کند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.