چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

تجهیزات فرسوده و سینما/1

اصغری: تجهیزات فرسوده و ناکارآمد به کار سینمای دفاع مقدس نمی‌آید

ابراهیم اصغری

تهیه کننده «شور شیرین» معتقد است: سینمای دفاع مقدسی که قرار است انعکاس دهنده ارزش‌ها باشد، تجهیزات فرسوده چندان کمکی به این نوع سینما نمی کند و کم‌توجهی مسئولان در این زمینه باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود.

«ابراهیم اصغری» تهیه کننده سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد استفاده از تجهیزات فرسوده در سینمای ایران که منجر به اتفاقات ناگوار در سینما می شود، اظهار داشت: به هر حال کشوری که در تحریم زندگی می کند و قرار است که از اهداف، آرمان ها و اعتقادات مردم کوتاه نیاید و تابع برخی تحریم ها شده است در سال های اخیر در سینمای دفاع مقدس دچار آسیب های جدی مالی ، روحی و جانی فراوانی شده است.

تهیه کننده «شور شیرین» در ادامه افزود: سینمای دفاع مقدس انعکاس دهنده ارزش ها است و تجهیزات فرسوده و ناکار آمد چندان کمکی به این سینما نمی کند و در این راه کم توجهی مسئولین هم باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می شود.

تهیه کننده «به کبودی یاس» ادامه داد: شهرک سینمای دفاع مقدس که عمده لوکیشن های جنگی در آن کار می شود، امکانات محدود، ناقص و غیر سینمایی دارد که نمی تواند نیازهای سازندگان آثار سینمایی دفاع مقدس را برآورده سازد. این محدودیت ها لطمه جدی به آثار سینمایی دفاع مقدس می زند و امیدواریم امکانات شهرک هم به روز شود تا دیگر شاهد این همه لطمات جبران ناپذیر نشویم.

اصغری تصریح کرد:  از طرفی دیگر سینمای دفاع مقدس همین طور که مقام معظم رهبری فرمودند ، کار کردن برای شهدا کمتر از شهدات نیست ، این سحنان گران بها راه برای خیلی ها برای ساخت در زمینه دفاع مقدس هموار می کند و در حال حاضر که دشمن در این حوزه وارد شده ما باید تلاش مان را در زمینه دفاع مقدس چند بار کنیم اما در این راه انسان های فرهیخته ای را از دست می دهیم و این مسئله خیلی ناگوار است و به ما نوید این جمله را می دهد که در باغ شهدات باز باز است.

تهیه کننده «پنج شنبه آخر ماه» در ادامه افزود: مرحوم «جواد شریفی راد»، را خدا برای ما سالیان سال بود که  حفظ کرده بود . ایشان در تخصص خود، خدمات شایانی به سینمای ایران  کرد و در این زمینه شاگردان خوبی را تحویل جامعه داد و فرهنگ دفاع مقدس را در آثاری که ساخت به مخاطب انتقال داد.

«ابراهیم اصغری» در پایان این گفت وگو،خاطرنشان کرد:  به نظر من «جواد شریفی راد» هیچ وقت از میان ما نمی رود و مستحق چنین پاداشی بود، او 35 سال از عمر خود را صرف این کار کرد و امیدوارم ما همه بتوانیم همواره راه این عزیز را ادامه دهیم.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.