جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

تجهیزات فرسوده و سینما/2

حبیب‌الله بهمنی: مسئولان سینمایی هزینه ایمنی را تامین کنند/ در فیلم لطیفی سوختم!

حبیب الله بهمنی

کارگردان «سیب و سلما» با بیان اینکه باید به فکر ایمنی حداکثری باشیم گفت: مسئولان از کارشناسان آشنا با تجهیزات مدرن سینمایی استفاده و پیشنهاد آنها را بررسی و هزینه ها را تامین کنند.

«حبیب الله بهمنی» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد تجهیزات فرسوده سینما که منجر به حوادث جبران ناپذیری در سینما می شود، اظهار داشت: چه بخواهیم  و چه نخواهیم کسانی که در عرصه سینمای دفاع مقدس مشغول فعالیت هستند با این مقوله سر و کار دارند و چه بهتر که امکاناتی فراهم شود تا با ایمنی تضمین این قضیه حساس به حداکثر ممکن برسد تا دیگر شاهد این گونه لطمات جبران ناپذیر نباشیم.

کارگردان «زندانی 707» در ادامه افزود: من خودم تجربه این کار را داشتم. روزی به عنوان بازیگر سر فیلم سینمایی از محمدحسین لطیفی نقش فرمانده ای را بازی می کردم و در سکانس صحنه انفجار محاسبات به هم ریخت و من هم در این صحنه دچار سوختگی شدم و مدتی بستری بودم که الحمد الله این قضیه به خیر گذشت.  

کارگردان «سیب و سلما» تصریح کرد: به هر حال همان طور که عرض کردم خودم من این تجربه را داشته ام و درک می کنم اما باید در این زمینه یک ایمنی به وجود بیاید تا دیگر شاهد این فجایع نباشیم تا یک نیروی ارزنده و سایر دوستانش را که در عرصه کاری خود جزو افراد بی نظیری بوده اند را از دست بدهیم.

بهمنی تصریح کرد: ما باید بتوانیم از تجربیاتی مدرن  و بروز دنیا استفاده کنیم و بهترین افراد کسانی هستند که سال ها است کار جلوه های ویژه در سینمای ایران انجام می دهند. این افراد که با تجهیزات مدرن و روز دنیا آشنایی کامل دارند، باید گرد هم جمع شوند و پیشنهادهایی را به سازمان های مرتبط  ارائه کنند. مسئولان سینمایی و سایر ارگان ها هم از این پیشنهادها را مورد تحلیل و نقد و بررسی قرار دهند و  استقبال کنند و هزینه ها را تامین کنند تا دوباره شاهد این گونه حوادث نباشیم.

وی در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: امیدوارم با تجهیزات بروز و مدرن دیگر شاهد این حوادث نباشیم، کسانی که در زمینه جلوه های ویژه در سینما کار می کنند تعدادی نیروی متخصص هستند و از دست دادنشان ضربه عظیمی به سینمای دفاع مقدس وارد می کند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.