چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

روز ملی سینما و انتظارات سینماگران از مسئولان/۴

والی زاده: مدیران سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید کمی به فکر گرفتاری و درماندگی پیشکسوتان باشند

منوچهر والی زاده در مراسم تشییع پیکر مرحوم جلال مقامی

سینماپرس: منوچهر والی زاده گفت: مسئولان ارشد فرهنگی و هنری کشور باید در قدم اول تدبیری عاجل برای رفع بحران مسکن هنرمندان داشته باشند.

منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور و عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران در آستانه روز ملی سینما با انتقاد شدید از خانه سینما، سازمان سینمایی و سایر نهادهای مرتبط با امور هنرمندان گفت: مدیران سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید کمی به فکر گرفتاری و درماندگی پیشکسوتان باشند!

دوبلور فیلم های سینمایی «پدر خوانده» و «راننده تاکسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: الآن اجاره یک خانه معمولی در همین مرکز شهر تهران حداقل ماهانه نیاز به ۱۴-۱۵ میلیون تومان پول دارد؛ پرسش بنده از مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و... این است که یک هنرمند بیکار باید از کجا بیاورد که بتواند اجاره خانه بدهد؟

وی ادامه داد: مسئولان ارشد فرهنگی و هنری کشور باید در قدم اول تدبیری عاجل برای رفع بحران مسکن هنرمندان داشته باشند. این بسیار تلخ و اسفبار است که هنرمندان بعد از سال ها کوشش برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این کشور حتی یک منزل مسکونی ساده هم ندارند و باید مدام استرس فردای شان را داشته باشند.

والی زاده در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: البته منظور بنده این نیست که مدیران فقط به فکر پیشکسوتان باشند. امروز جوان ترها هم نیازمند حمایت های جدی مسئولان هستند. حمایت از استعدادهای جوان برای بقای سینمای کشور ضروری است و مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید از نیروهای جوان مستعد برای ورود به عرصه های حرفه ای حمایت ویژه کنند.

این هنرمند برجسته تأکید کرد: متأسفانه ما امروز با خیل عظیمی از جوانان مستعد و تحصیل کرده و کاربلد روبرو هستیم که چون پشتیبانی ندارند استعدادهای شان تلف شده و هدر می رود. بی تردید باید مدیران فرهنگی و سینمایی دست این افراد را بگیرند و یک تکیه گاه امن و مطمئن برای آن ها باشند.

دوبلور فیلم های سینمایی «نجات سرباز رایان» و «مسیر سبز» در پاسخ به این پرسش که خانه سینما به عنوان نهادی که عنوان جامعه اصناف سینمای کشور را به یدک می کشد باید چه نقشی در امور رفاهی، بیمه ای، معیشت و... سینماگران داشته باشد اظهار داشت: قطعاً باید کسانی که در رأس این نهاد نشسته اند دغدغه رفع معضلات معیشتی سینماگران را داشته باشند و به فکر اهالی سینما باشند. آن ها باید برای آینده سینما گام بردارند و نگذارند سینماگران روی هوا به حال خود رها شوند.

وی در همین راستا متذکر شد: البته متأسفانه خانه سینما درآمد مستقلی ندارد و زیر پوشش وزارت ارشاد است و از آنجا بودجه می گیرد از این رو بی تردید این وظیفه مدیران وزارت ارشاد است که حمایت ویژه تری از این نهاد داشته باشند تا دست اندرکاران این نهاد بتوانند بخشی از معضلات مالی و رفاهی سینماگران را رفع کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.