یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ چالش ها و انتظارات/۴

جلالی: با سینمای تراز انقلاب فاصله داریم/ آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر باید متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی باشند

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی

سینماپرس: دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره فیلم فجر یک پدیده ای است که بعد از انقلاب ما ظهور پیدا کرده ولی باید به این نکته مهم توجه داشت که ما با سینمای تراز انقلاب فاصله داریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی انتصاب دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در خصوص چالش ها موجود و انتظارات از سازمان سینمایی گفت: جشنواره فیلم فجر یک پدیده ای است که بعد از انقلاب ما ظهور پیدا کرده و بستر رشد هنرمندان انقلابی و جهادی در آنجا فراهم شده ولی باید به این نکته مهم توجه داشت که ما با سینمای تراز انقلاب فاصله داریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طبیعی است که دست اندرکاران جشنواره فجر انقلاب اسلامی مجبور هستند از بدنه موجود استفاده کنند و طبیعی است در لابلای فیلم های متقاضی حضور در این جشنواره، آثار سطحی که در تراز انقلاب نیستند حضور دارند اما نکته اینجا است که ما باید این آثار را کنار بگذاریم!

وی تأکید کرد: باید در این رقابت هنرمندانی که با رویش های انقلاب ایجاد شدند بتوانند رقابت کنند و ما باید در این رقابت بتوانیم یک سینمای فعال و متناسب با ارزش ها و باورهای خودمان را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان اینکه بومی سازی و ایرانی سازی و اسلامی سازی باید ۳ ویژگی فیلم های جشنواره فجر انقلاب اسلامی باشند اظهار داشت: لازمه این اتفاق آن است که ما از تجربه و ظرفیت هنرمندانی که سال ها در این کشور فعالیت داشتند و برای رسیدن به سینمای تراز انقلاب تلاش کردند و پیشکسوتان استفاده کنیم و بتوانیم در کنار آن رویش های جدیدی هم داشته باشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قاعده رشد و تکامل اقتضا می کند که ما هر سال نسبت به دوره گذشته پیشرفت کنیم. یکی از مهمترین اتفاقات در جشنواره فجر انقلاب اسلامی این است که آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی باشند و فیلم های حاضر در این رویداد از سینمای هالیوود فاصله جدی بگیرند.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: ما باید سینمای کاملاً متناسب با فرهنگ و باور و ارزش های خودمان را در جشنواره فیلم فجر رواج دهیم و جهانیان را با ارزش ها وآرمان های والای انقلاب اسلامی آشنا کنیم و اجازه ندهیم که بیگانگان بخواهند برای ما خط مشی تعیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.