چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ چالش ها و انتظارات/۳

صبوری: دبیر جشنواره باید در سیاست گذاری و چینش تیم های زیرمجموعه اش تجدیدنظر کند!

داوود صبوری

سینماپرس: داود صبوری تهیه کننده سینما گفت: امیدواریم نقصان ها و اشتباهاتی که دوره قبل شاهد بودیم مجدداً در جشنواره چهل و دوم تکرار نشود.

داود صبوری تهیه کننده سینما در پی انتصاب دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در خصوص چالش ها موجود و انتظارات از سازمان سینمایی گفت: چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ضعیف ترین دوره اجرایی این رویداد بود و امیدواریم نقصان ها و اشتباهات فاحشی که در این دوره شاهد بودیم مجدداً در جشنواره چهل و دوم تکرار نشود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ضعف های بسیار زیادی داشت؛ بنده هنوز هدایای این جشنواره را نگرفتم! همین نشان دهنده ضعف آشکار در تیم اجرایی این رویداد است، همین نشان بی تدبیری مسئولان برگزاری جشنواره است.

وی یادآور شد: جشنواره ای که در مراسم اختتامیه اش لوح های تقدیر در پشت صحنه لاک می خورد و اسامی عوض می شد آیا نقطه مثبتی هم دارد؟ سیمرغ جشنواره را من تازه حدود یک ماه قبل دریافت کردم! تمامی این ها نشان از بی تدبیری های بسیار در روند برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور است.

صبوری سپس با انتقاد شدید از فیلم های پذیرفته شده در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر متذکر شد: آیا چون تعداد فیلم های متقاضی کم بود دبیر جشنواره باید اجازه می داد هر فیلم بی کیفیت و کم اهمیتی به جشنواره راه پیدا کند؟ چطور در این جشنواره فیلم های تلویزیونی به نمایش درآمد که خود صدا و سیما تنها برای خرید آن ها ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد؟ چرا باید تله فیلم ها چون مثلاً عنوان ارزشی دارند به این جشنواره معتبر راه داده شوند!

این سینماگر تأکید کرد: امیدوارم دیگر هرگز شاهد چنین اشتباهات غیر قابل جبرانی در جشنواره چهل و دوم نباشیم! دبیر جشنواره باید در سیاست گذاری و چینش تیم های زیرمجموعه اش تجدیدنظر کند! تیم های اجرایی جشنواره از رأس تا ذیل همه باید تغییر کنند و نباید هیچ یک از افرادی که در برگزاری جشنواره چهل و یکم نقش داشتند دوباره در جشنواره چهل و دوم پست و سمت بگیرند.

وی یادآور شد: سال ها قبل در زمانی که جشنواره فجر تازه متولد شده بود ما شاهد رویدادی معتبرتر و باشکوه تر از جشنواره سال های اخیر بودیم! حداقل در آن زمان جوایز نقدی همان لحظه دریافت جایزه به برگزیدگان اهدا می شد نه اینکه آقایان به ما حواله دریافت ماشین داده اند اما هنوز هیچ ماشینی حتی به ما نشان داده نشده است.

صبوری با بیان اینکه ما باید از جشنواره های معتبر دنیا درس بگیریم اظهار داشت: چند سال قبل من برای نمایش فیلم «درخت گردو» همراه با محمدحسین مهدویان به جشنواره فیلم بارسلون رفته بودم؛ شهردار بارسلون در این مراسم لوحی به من داد و من تعجب کردم از اینکه کل هدیه آن ها تنها یک لوح بود! اما زمانی که به ایران برگشتم یکی از دوستان به من گفت با نشان هولوگرامی که روی این لوح وجود دارد شما هر سال می توانید ۱۰ روز مهمان شهردار بارسلون به صورت تماماً رایگان باشید و اگر بعد از ۵ سال مستمراً به بارسلون سفر کنید به شما آدی کارت هم می دهند!

وی در همین راستا افزود: حالا شما این را با جایزه ویژه شهردار تهران به بنده در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر مقایسه کنید که پشت تریبون اعلام کردند جایزه بزرگی به تهیه کننده «اتاقک گلی» تعلق می گیرد و در نهایت بعد از کلی رفت و آمد و گرفتن عکس های یادگاری مکرر فقط ۵۰ میلیون تومان به بنده و کارگردان فیلم دادند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.