کل اخبار:298
-
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۰:۵۹
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
آذین: «رفقای خوب» فیلمی ساده و سالم و به دور از ژست های روشنفکرانه است
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران جدیدترین فیلم سینمایی مجید قاری زاده گفت: در «رفقای خوب» از بازی های عجیب و غریب با فرم و ساختار و روایت و دوربین و اداها و ژست های روشنفکری و طرح حرف های بزرگ خبری نیست و فیلم به صورت ساده و سالم و به سیاق سینمای قصه گو حرف هایش را مطرح می کند.
-
۱۳۹۵-۰۶-۲۳ ۱۵:۳۵
ژست روشنفکر زده فیلمساز پشت موضوعهای ملتهب اجتماعی و جنجال آفرین
نقد مسعود فراستی بر «لانتوری»/ تصاویر سادیک مشمئز کننده که قصد شکنجه دارند!
سینماپرس/ مسعود فراستی: “لانتوری” فیلمی پرمدعا ، پرگو و ظاهرا پر”مساله” ای است و پرالتهاب. مسایلی از جمله: جوانان ، بحرانهای اجتماعی، فقر و بیکاری و بی عدالتی ، اختلاف شدید طبقاتی، خشونت و عصبیت، بزه و جرم در جامعه ، اسیدپاشی و قصاص. بیشتر از این مسائل مهم جامعه ، آیا می شود در یک فیلم گفت، و در واقع هیچ نگفت؟
-
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۴:۲۴
یادداشتی بر فیلم «من» سهیل بیرقی؛
وقتی با استادی «کاهانی»، «پوچی» مشق میشود!
سینماپرس: پوچگرایی «من» باعث شده نه تنها از اندیشه های پشت افعال خلافکارانه آذر چیزی نفهمیم بلکه حتی تا پایان فیلم هم نمی توانیم درک کنیم این آدم اصلا چه عقبه خانوادگی دارد.
-
۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۰:۱۷
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«سایه» از استحکام و استاندارد یک فیلم سینمایی کامل فاصله دارد/ بازی های به نسبت باورپذیر در کنار کمبود پردازش دراماتیک و جذابیت های تصویری
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «سایه» به کارگردانی مسعود نوابی گفت: فیلم «سایه» چینش ماجراهایش از نظر پردازش دراماتیک داستان و پرداخت پذیرفتنی شخصیت ها و جذابیت های تصویری دچار کمبود است و از استحکام و استاندارد یک فیلم سینمایی کامل فاصله دارد و در واقع به تله فیلم نزدیک تر است.
-
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۱:۱۵
«جبار آذین» و نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
«آبنبات چوبی» یک فیلمفارسی نیمه مدرن و ناقص است!/ ساختار ضعیف هنری و نگاه سطحی به مفاهیم و مضامین
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» جدیدترین ساخته سینمایی حسین فرحبخش گفت: «آبنبات چوبی» یک فیلمفارسی نیمه مدرن و ناقص است که در هیچ یک از حوزه های هنر و محتوا و حتی سرگرم سازی مخاطب نتوانسته موفق باشد.
-
۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۱۱:۲۹
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«دوازده صندلی» از استانداردهای فیلم خوب و جذاب فاصله زیادی دارد/ فیلمی کوچک با جنجالی بزرگ!
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «دوازده صندلی» ساخته اسماعیل براری گفت: «دوازده صندلی» از استانداردهای فیلم خوب و جذاب فاصله زیادی دارد و یک اثر پایین تر از متوسط از نظر ساختار و مضمون تلقی می شود و با توجه به جنجال سازی هایش می توان گفت که «دوازده صندلی» فیلمی کوچک با جنجالی بزرگ است!
-
۱۳۹۵-۰۶-۰۱ ۱۱:۴۳
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
آذین: «ناردون» فیلمی متمایز و متفاوت با سایر درام های معمول و آثار طنز ایرانی است
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «ناردون» جدیدترین ساخته سینمایی فریدون حسن پور گفت: «ناردون» فیلمی متمایز و متفاوت با سایر درام های معمول و آثار طنز ایرانی است و از همین رو مخاطب برای تماشای آن تا پایان فیلم خسته نشده و روی صندلی های سینما میخکوب می شود.
-
۱۳۹۵-۰۵-۲۷ ۱۰:۵۳
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
فیلم «من» اثری تلخ و آزار دهنده است که تباهی ها، کاستی ها و گمراهی ها را به نمایش می گذارد
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای ایران همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «من» اولین اثر بلند سهیل بیرقی در مقام کارگردان گفت: فیلم «من» اثری تلخ و آزار دهنده است که تنها تباهی ها و کاستی ها و گمراهی ها را به نمایش می گذارد و تماشای آن برای مخاطب بسیار آزاردهنده است.
-
۱۳۹۵-۰۵-۱۷ ۱۱:۰۲
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«امکان مینا» ضعیف، آشفته و سطحی و شعاری ترین فیلم کمال تبریزی است
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «امکان مینا» جدیدترین ساخته سینمایی کمال تبریزی گفت: «امکان مینا» ضعیف، آشفته و سطحی و شعاری ترین فیلم کمال تبریزی است. فیلم نه تنها داستانک و کاراکترهای پرداخت نشده و موضوع سطحی دارد که از نظر ساختاری سینمایی هم سخت آزار دهنده، پراکنده و نابسامان است.
-
۱۳۹۵-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۴
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«لانتوری» اثری سطحی، شعاری، بی جاذبه و ضد اجتماعی است/ در فیلم درمیشیان متهم و مقصر تمام نابسامانی ها و کجروی ها جامعه قلمداد شده است
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «لانتوری» جدیدترین ساخته رضا درمیشیان گفت: «لانتوری» اثری سطحی، شعاری، بی جاذبه و ضد اجتماعی است و نمی تواند مخاطبان را به سالن های سینما بکشاند و متأسفانه در فیلم جدید درمیشیان متهم و مقصر تمام نابسامانی ها و کجروی ها جامعه قلمداد شده است.
-
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۰:۱۹
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«دزد و پری» یک کمدی سالم و کودکانه است که مخاطبان خود را به وجد می آورد
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «دزد و پری» به کارگردانی حسین قناعت گفت: «دزد و پری» یک کمدی سالم و کودکانه است که مخاطبان خود را به وجد می آورد، حاصل ماجراهای آن در چارچوب فیلمنامه و داستان ساده و پرداختی به نسبت باورپذیر باعث شده همه از دیدن آن به نشاط بیایند.
-
۱۳۹۵-۰۴-۲۸ ۱۲:۳۸
نقد شفاهی جدیدترین فیلم های گروه «هنر و تجربه»؛
آذین: گروه سینمایی «هنر و تجربه» به جای حمایت از سینمای ملی و ایرانی و ارتقای سینمای کشور کجراهه بیگانگی با سینما و جامعه را طی می کند!
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران آثار جدید گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: گروه هنر و تجربه به دلیل نبود تعریف، ویژگی ها، اصول، موقعیت و جایگاه مناسب سینمایی و اجتماعی و فرهنگی و همچنین نداشتن نگاه مدیریتی، تخصصی و اجرایی از گروه های مشابه و استاندارد در جهان سینما دور است؛ این گروه صرفاً به تقلید از کشورهایی که صاحب صنعت سینما هستند و این نوع گروه ها در کنار جریان اصلی سینمای آن ها بر اساس قوانین مدون و هدفمند حیات داشته و نشو و نما می کند کپی سازی ناقص شده است و به جای حمایت از سینمای ملی و ایرانی و هدایت گروه هنر و تجربه در مسیر رشد و ارتقای سینمای کشور کجراهه بیگانگی با سینما و جامعه را طی می کند.
-
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۰:۲۳
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
آذین: «زاپاس» فیلمی شبه کمدی با دیالوگ ها و حوادث و موضوعات خنثی است/ این فیلم نتوانسته در ارایه پیام موفق باشد
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای ایران همزمان با اکران فیلم سینمایی «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک نژاد گفت: «زاپاس» فیلمی نابسمان و سطحی و از نوع شبه کمدی های اجتماعی دوران سلطه فیلمفارسی است و تماشاگر فیلم های جذاب خانوادگی و آثار طناز و انتقادی و سازنده اجتماعی را راضی نمی کند.
-
۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۱:۳۵
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«دراکولا» حاصل کپی کاری از روی فیلم های درجه چندم خارجی و آمریکایی و فیلمفارسی های منحط پیش از انقلاب است/ این فیلم مناسب تماشای خانواده های ایرانی نیست
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران گفت: جماعت سوداگری در سینمای کشور وجود دارند که آثاری سبک و سطحی را روانه بازار می کنند و جز سطحی نگری حرفی برای گفتن ندارند و فیلم جدید عطاران هم یکی از آن ها است در واقع «دراکولا» حاصل کپی کاری از روی فیلم های درجه چندم خارجی و آمریکایی و فیلمفارسی های منحط پیش از انقلاب است.
-
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۲:۰۵
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«دختر» از منظر فرم و محتوا اثری کاملاً عقیم، دو پاره، ناقص، سطحی و شعاری است
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «دختر» جدیدترین ساخته رضا میرکریمی گفت: فیلم «دختر» از منظر فرم و محتوا اثری کاملاً عقیم، دو پاره، ناقص، سطحی و شعاری است که نشان از بی دقتی، کم حوصلگی و سهل انگاری فیلمساز دارد!
-
۱۳۹۵-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۱
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
«بارکد» فیلمی برای مخاطب و گیشه با کارگردانی کم مایه است/ طنز سطحی و بدون پیوند محتوایی مناسب با مضمون قصه در فیلم جدید کیایی
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «بارکد» جدیدترین ساخته مصطفی کیایی گفت: فیلمنامه و موضوع بدون جذابیت، موسیقی و فیلمبرداری معمولی و بازی های به نسبت خوب، ریتم مناسب، میزانسن های حساب شده، دکوپاژ فکر شده و البته کارگردانی کم مایه از خصوصیات «بارکد» جدیدترین ساخته سینمایی مصطفی کیایی است.
-
۱۳۹۵-۰۳-۲۴ ۱۰:۳۹
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران در گفتگو با آذین؛
استفاده از داستان ها و افسانه های ایرانی از امتیازهای «ننه نقلی»/ آیا کسی به صبری و صبری ها و سینمای کودک و تمایلات کودکان فکر و توجه می کند؟
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «ننه نقلی» به کارگردانی پرویز صبری گفت: استفاده از داستان ها و افسانه های ایرانی در فیلم «ننه نقلی» از امتیازهای این اثر سینمایی کودک به شمار می آید اما سازندگان این قبیل آثار باید از فناوری های روز سینمایی در ساخت فیلم های خود استفاده کنند تا برای مخاطب دارای جذابیت باشد.
-
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۴:۳۸
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
آذین: «عادت نمی کنیم» حاصل کوشش فیلمسازی دنباله روی سینمای غیرمردمی و روشنفکرمآبانه است!
سینماپرس: جبار آذین همزمان با اکران فیلم سینمایی «عادت نمی کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان گفت: این اثر سینمایی در مجموع نشانگر کوشش ناموفق یک فیلمساز مقلد است که به جای فیلمسازی برای مردم به دنبال سینمای غیرمردمی و روشنفکرمآبانه رفته است.
-
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۰۳:۱۷
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
آذین: «ایستاده در غبار» جایگاهی شاخص در میان تولیدات دینی و اجتماعی سینمای داستانی و مستند دارد
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» اولین ساخته سینمایی محمدحسین مهدویان مستندساز مطرح سینمای کشور گفت: این اثر سینمایی جایگاهی شاخص در میان تولیدات دینی و اجتماعی سینمای داستانی و مستند دارد و به شدت جای این گونه تولیدات در سینمای ما خالی به نظر می رسید.
-
۱۳۹۵-۰۲-۲۰ ۱۲:۱۴
نقدشفاهی فیلم های در حال اکران؛
آذین: اشکذری با داستان جذاب فیلم خود از شیفتگان و یادگاران دوران دفاع مقدس عاشقانه «دلبری» کرده است!
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «دلبری» جدیدترین ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری گفت: «دلبری» یک فیلم خوب در پاسداشت حریم و حرمت و مقام و موقعیت زندگی و اجتماعی جانبازان، مادران و ارزش های دفاع مقدس و یکی از بهترین تولیدات سینمای مقاومت از نظر موضوع و محتوا است؛ اشکذری با داستان جذاب فیلم خود از شیفتگان و یادگاران دوران دفاع مقدس عاشقانه «دلبری» کرده است.
-
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۲:۰۰
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران؛
آذین: «رسوایی ۲» تلنگری متعهدانه و سینمایی از ده نمکی برای مخاطب سینمای او است
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران فیلم سینمایی «رسوایی ۲» جدیدترین ساخته سینمایی مسعود ده نمکی گفت: این فیلم تلنگری متعهدانه و سینمایی از ده نمکی برای مخاطب سینمای او است و مجموعه ساختار فنی، هنری و محتوایی فیلم نظر مثبت تماشاگر آثار او را به دنبال خواهد داشت.
-
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۳:۰۰
نقد شفاهی فیلم های اکران نوروزی؛
آذین: «بادیگارد» یکی از جذاب ترین و تأثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است
سینماپرس: آذین منتقد و مدرس سینما همزمان با اکران فیلم سینمایی «بادیگارد» گفت: این اثر سینمایی استاندارد، جذاب، تأثیرگذار و تحسین برانگیز است که به رغم جفای سیاست بازان عرصه سینما و برخورد سیاسی با پرسش فرهنگی و سینمایی حاتمی کیا که باعث حذف فیلم از میان کاندیداهای سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد اما جایزه ارزشمند، ماندگار و شایسته خود را از استقبال مردمی گرفت و سیل استقبال از آن همچنان از سوی تماشاگران آثار خوب و ارزشی سینما ادامه دارد.
-
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۰۹:۱۷
نقد فیلم های در حال اکران از نگاه «جبار آذین»
حراج فیلم های ضعیف و متوسط توسط سازمان سینمایی!/ آیا با اکران انبوه فیلم ها «امید» به سینما تزریق میشود؟
سینماپرس: جبار آذین منتقد سینماگفت: در میان فیلم های تازه اکران شده هیچ اثر شاخص و بامحتوایی دیده نمی شود و ما با حراج فیلم های ضعیف و متوسط روبرو هستیم!
-
۱۳۹۴-۱۱-۱۳ ۱۶:۱۵
نقدی بر فیلم های حاضر در جشنواره فجر؛
نشانه های دراماتیک، ملموس و باورپذیر در بطن زندگی شهری/ نگاهی به «نقطه کور» گلستانه
سینماپرس: رضا منتظری/ مهدی گلستانه در سومین اثر سینمایی خود نشان داد که حرف های جدی زیادی برای گفتن دارد اما متاسفانه نکته های خاص، ایده های محدود و حرف های جدی او به نتیجه نرسیده اند و فیلم تاحدودی در بیان دغدغه های فیلمساز الکن مانده است.
-
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۱:۱۵
جبار آذین و نقد شفاهی فیلم در حال اکران
ملاقلی پور «قندون جهیزیه» را باانرژی مثبت و نگاهی شفاف به مشکلات جامعه ساخته است
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در نقد فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» که این روزها در حال اکران است، اظهار داشت:علی ملاقلی پور با دستانی پر، نگاهی شفاف به جامعه و انرژی مثبت و زنده وارد عرصه سینمای حرفه ای ایران شده و می تواند علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و آثار شادروان رسول ملاقلی پور در آینده جایگاه شایسته را در سینمای ایران به خود اختصاص دهد.
-
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۹
جبار آذین و نقد شفاهی فیلم های روی پرده
«دوران عاشقی» ایستگاه عاشقانه «رئیسیان» در سینماست
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در نقد فیلم سینمایی «دوران عاشقی» که این روزها در حال اکران است، اظهار داشت: در حالیکه سینما عرصه یکه تازی فیلم هایی شده است که با سوء استفاده از نیاز مخاطب به نشاط و امید در بازار مکاره سوداگری و لودگی و هجوپردازی می پردازد مخاطب می تواند با «دوران عاشقی» عاشقی را مرور کند.
-
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۲:۱۵
یادداشتی از «حسین سلطان محمدی»
«دردسرهای عظیم ۲»؛ اتلاف توان انسانی و مادی!
سینماپرس: حسین سلطان محمدی منتقد سینما طی یادداشتی که در اختیار سینماپرس گذاشت به نقد سریال «دردسرهای عظیم ۲» به کاگردانی بزرو نیک نژاد پرداخت
-
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۲:۴۳
جبار آذین و نقد «گینس»
فیلم شترمرغی «تنابنده» و چند اما و اگر سینمایی و اجتماعی!
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در نقد فیلم سینمایی «گینس» که این روزها در حال اکران است، اظهار داشت: نخستین ساخته محسن تنابنده فضای کمدی دارد و با آنکه در نگاه های انتقادی به برخی مناسبات انسانی و اجتماعی توهین نیست ولی شوخی های آن به هجو، هزل و لودگی گرایش داشته و معیارهای رایج سینمای گیشه در آن سلطه یافته است.
-
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۱۱:۰۲
نقد شفاهی فیلم های در حال اکران
آذین: «اسب سفید پادشاه» عاشقانه ای متوسط از فیلمسازی است که از او انتظار تولید فیلمهای شاخص میرود
سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینما در نقد فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» که این روزها در حال اکران است، اظهار داشت:هشتمین فیلم سینمایی لطیفی اثری اجتماعی و عاشقانه است که آن را در سطح متوسطی می توان دانست.
-
۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۱۱:۰۹
نقد فیلم های در حال اکران؛
«گس»؛ روایتی خام دستانه و اغراق شده از «خیانت» در میان نسل ها!
سینماپرس: ناصر بهزادی/ اولین فیلم سینمایی کیارش اسدی زاده با عنوان «گس» که به تازگی روی پرده سینماها رفته، روایتی خام دستانه، کلیشه ای و قبح شکن از خیانت نسل های گوناگون نسبت به یکدیگر است.