دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

در سن ۸۴ سالگی؛

«پرویز ربیعی» درگذشت

پرویز ربیعی مراسم تشییع پیکر مرحوم «پرویز بهرام»

سینماپرس: پرویز ربیعی دوبلور باسابقه و پیشکسوت و گوینده نقش های مکمل در سن ۸۴ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش سینماپرس، شنبه ۵ اسفند بود که شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم از درگذشت پرویز ربیعی خبر داد و بیان کرد: پرویز ربیعی دوبلور پیشکسوت امشب پنجم اسفند ماه، ساعتی پیش در سن ۸۴ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گفته بانکی، ربیعی بیماری نداشته و طی چند روز گذشته هم مشغول به فعالیت دوبله بوده است.

ربیعی متولد سال ۱۳۱۸ بود و طی بیش از چهار دهه حضورش در دوبله، نقش‌های زیادی را گفته که از تعدد و تنوع زیادی برخوردار است.

از جمله نقش‌های به یاد ماندنی او می توان از گویندگی‌اش به جای استیو مک کویین در «دزدی سنت لویی» یا گویندگی‌اش در دوبله فیلم «هفت دلاور» نام برد.

ربیعی دوبلور شخصیت کائوچیو در «جنگجویان کوهستان» بود و در مجموعه هایی چون «آقای نجار»، «پدر پسر شجاع» و «فرار از زندان» نیز گویندگی کرده است.

«مردی برای تمام فصول»، «رومئو و ژولیت»، «بوچ‌کسیدی و ساندنس کید»، «شبکه» و ... از دیگر آثاری هستند که ربیعی در دوبله‌ آنها حضور داشته است.

وی از سال ۱۳۶۸ گوینده رادیو هم بوده‌ و در برنامه «صبح جمعه با شما» نیز گویندگی کرده‌است.

در همین رابطه علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی پیام تسلیتی منتشر نمود که متن آن به شرح زیر است:

هوالباقی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خداحافظ صدای گرم پدرانه

صداپیشه ی هزارآوایی دیگربار قصد باغ جنان کرد تا در بهشتِ صداها هزاردستانی دیگر آغاز و آواز کند.

صدای گرم و پر حرارت استاد پرویز ربیعی در تار و پود آثار ماندگار سینمایی، تلویزیونی و رادیویی تنیده شده است که هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

او از سال ۱۳۶۸ گوینده رادیو بود و در برنامه صبح جمعه با شما حضور داشت. بدون تردید رنگ صدای باصلابت پرویز ربیعی بر حافظه مردم نقش بسته است و این مصداق همان مانایی «صدا» ‌ است.

علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی

‌درگذشت صداپیشه و گوینده توانمند زنده یاد پرویز ربیعی را به جامعه هنری کشورمان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه الهی برای ایشان، آرزوی علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم.

به گزارش ایرنا، پیکر پرویز ربیعی پیشکسوت عرصه دوبله، دوشنبه- هفتم اسفندماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

همچنین مراسم ترحیم و یادبود این پیشکسوت عرصه دوبله روز پنج شنبه - ۱۰ اسفندماه از ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ در مسجد الغدیر واقع در خیابان میرداماد برگزار می شود.

پرویز ربیعی دوبلور باسابقه شنبه ۵ اسفند در منزل خود بر اثر ایست قلبی در ۸۴ سالگی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.