چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

سینمای بحران زده کودک؛ معضلات و راهکارها/۱۲

قنبری: آقای خزاعی باید پاسخگوی انتصاب مدیرعامل قبلی فارابی و هدر شدن بودجه ها و وقت سینماگران باشد!

رهبر قنبری در نشست رسانه‌ای هفتمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید»

سینماپرس: رهبر قنبری کارگردان سینما در خصوص تداوم تصمیمات و کارهای غلط در حوزه سینمای بحران زده کودک و نوجوان در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: مدیران فارابی هیچ کاری برای بهبود شرایط ما و بهبود شرایط سینما انجام نمی دهند.

کارگردان فیلم های سینمایی «فصل بلوغ» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چقدر من و شما و امثال ما باید حرف بزنیم و کسی توجه نکند؟ جالب اینجا است که آقایان حرف های ما را می شنوند و به آن عمل نمی کنند و در عوض در محافل و مجالس حرف های ما را به اسم خودشان بازگو می کنند.

وی ادامه داد: این مدیرانی که با حقوق ده ها میلیون تومانی در نهادهایی مانند فارابی استخدام می شوند چه کاری انجام می دهند؟ با کدام سبقه و تجربه در این سمت می نشینند؟ تا کی باید ببنیم که آن ها می خواهند با حرف ها و نوشته های ما خود را فهیم جا بزنند؟ این مدیران از سخنان ما برای خودشان جلوه آرایی می کنند و هیچ کاری انجام نمی دهند درست مثل آقای جوادی که هیچ کاری انجام نداد!

این سینماگر سپس با بیان اینکه آقای خزاعی باید پاسخگوی انتصاب مدیرعامل قبلی فارابی و هدر شدن بودجه های هنگفت بیت المال و اتلاف وقت سینماگران باشد تصریح کرد: ایشان باید بگویند چرا مدیری را در رأس فارابی گذاشتند که حقوق ما را پایمال کرد و کاری برای سینمای کودک و نوجوان انجام نداد؟ ما تا چه زمانی باید صبر کنیم؟ تا کی باید از این جلسه به آن نشست برویم و هیچ چیز نه عاید ما شود و نه عاید سینمای کودک و نوجوان؟

قنبری متذکر شد: آیا آقای زین العابدین هم قرار است همان بلایی که آقای جوادی به سر ما و سینمای کودک آوردند را تکرار کنند؟ من فقط معتقدم بنده و شما دیگر نباید هیچ حرفی بزنیم که آن ها دانش و حرف های ما را به عنوان حرف های متخصصانه و دغدغه مندانه از سمت خودشان بازگو کنند. شاید اگر ما حرفی نزنیم این افراد هم حرفی برای گفتن نداشته باشند و نتوانند مدیران بالادستی شان را اقناع کنند و مجبور به ترک پست مدیریتی خود شوند و دیگر نتوانند حقوق های چند ده میلیونی بابت کاری که انجام نمی دهند بگیرند.

وی در پایان این گفتگو افزود: اسفا که سال ها است هرچه فریاد زدیم، توضیح دادیم، خواهش کردیم و تلاش کردیم که سینمای کودک و نوجوان احیاء شود و جان بگیرد برعکس شد و هیچ وقت هیچ مدیری به ما اعتنا نکرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.