چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۷

فیوضی: مهمترین ضعف شورای عالی انقلاب فرهنگی اشتغال اعضای آن در خارج از شورا است/ نظارت بر دستگاه های اجرایی حوزه فرهنگ و هنر الزامی است

مهدی فیوضی

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما همزمان با سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: بنده معتقدم اگر دغدغه های حضرت آقا در حوزه فرهنگ و هنر محقق نشده و ایشان نسبت به کم کاری اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاداتی دارند به دلیل آن است که اعضای این شورا تمام وقت خود را صرف کار فرهنگی و هنری نمی کنند؛ از نظر من مهمترین ضعف شورای عالی انقلاب فرهنگی اشتغال اعضای آن در خارج از شورا است که این مسأله مهم باید اصلاح شود و به جز افراد حقوقی سایر افراد نباید هیچ اشتغالی در خارج از شورا داشته باشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «محرمانه تهران» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این پرسش مهمی است که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی چرا باید مشغول کارهای بیرونی باشند؟ آن هم در شرایطی که حوزه فرهنگ و هنر کشور از ضعف های بی شمار رنج می برد و ما شاهد نقصان های عدیده ای در این حوزه هستیم!

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر بسیار عظیم و بزرگ است؛ امروزه شاید مهمترین بخشی که همه کشورهای دنیا به آن توجه می کنند بخش فرهنگی است از این رو رو اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به صورت دائم و ثابت در این حوزه مشغول به کار باشند. اینکه اعضای شورا هر چند وقت یک بار دور هم جمع شده و چند ساعتی حرف بزنند و بروند و یا مصوبه ای را بیرون بدهند هیچ دردی از حوزه فرهنگی کشور درمان نمی کند.

این سینماگر با تأکید بر اینکه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مدام فکر کنند و کار کنند و طرح بدهند و نظر بدهند و پیگیری کنند تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف شورا باید نظارت بر دستگاه های اجرایی حوزه فرهنگی و هنری باشد. اشکال اساسی و کلیدی ما این است که نظارت جدی بر دستگاه های فرهنگی وجود ندارد و ما اگر می خواهیم آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است در حوزه فرهنگی کشور پیاده شود نیازمند نظارت دقیق و ویژه بر تمامی تولیدات فرهنگی و هنری هستیم.

فیوضی سپس سینما را یکی از مهمترین زیرمجموعه های فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: سینما نیازمند سیاست گذاری و تعیین سرفصل توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی است و باید نظارت جدی بر عملکرد سازمان سینمایی وجود داشته باشد؛ اگر این نظارت و پیگیری درست انجام شود ما دیگر شاهد تولیدات نازل و سطحی در سینما نخواهیم بود و این حوزه بسیار مهم و اثرگذار می تواند جایی برای تبیین و ترویج مفاهیم ارزشی و کلان باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.