سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۴

سلیمی: فقدان دکترین فرهنگی کشور را در معرض خطر و تهدید امنیتی قرار می دهد/ سینما همانند فضای مجازی است و باندها برای آن تصمیم گیری می کنند

سهیل سلیمی

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما همزمان با سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی عالی ترین شورای فرهنگی کشور است و از این رو باید نگاه کلان و دکترین در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری کشور داشته باشد اما متأسفانه برخی سهل انگاری ها باعث شده این شورا کارکرد اصلی اش را فراموش کند؛ بنده معتقدم فقدان دکترین فرهنگی کشور را در معرض خطر و تهدید امنیتی قرار می دهد و این وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در این اوضاع خطیر تدبیر جدی داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری کشور نیازمند تدبیر جدی از سمت شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم اما در این میان برخی بخش ها مانند سینما وضعیت شان نسبت به بخش های دیگر وخیم تر است.

وی در همین راستا ادامه داد: سینما همانند فضای مجازی ولنگار است و باندهای مافیایی برای آن تصمیم گیری می کنند! متأسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تمامی سال هایی که از عمرش می گذرد هیچ تأثیر چشمگیری در سینما نداشته و همین مسأله باعث انحراف جدی سینمای کشور شده است.

سلیمی سپس با بیان اینکه ابتدا باید این دکترین فرهنگی و سپس در ذیل آن دکترین سینما تعریف شود تصریح کرد: متولیان سینما باید از سمت شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس دکترین تعریف شده برای سینمای کشور انتخاب شوند تا شاید از این طریق بتوان مانع از حضور افراد کارنابلد و ناآگاه در رأس سینمای کشور شد.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما دلیل کم کاری اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست متذکر شد: اعضای شورا در طول این سال ها تکنیکال با موضوعات برخورد کردند و حتی استراتژی ابتدایی هم برای مسائل و حوزه های مختلف نداشتند.

وی در پایان افزود: نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیما و... همگی باید تحت نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی اداره شده و قوام پیدا کنند اما متأسفانه آنچه ما شاهدیم این است که متولیان این نهادها هریک برای خودشان تصمیم می گیرند و بنا به سلیقه خود رفتار می کنند و آنقدر برنامه های شان ضعیف و سطح پایین است که حتی با تعویض مدیران کلیت برنامه های آن نهاد به هم می ریزد! این ها نکات اساسی است که باید نسبت به آن دقت جدی شود و تدبیری اندیشه شود تا از این عملکرد غلط فاصله بگیریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.