شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۱

اصغری: عدم نظارت بر دستگاه های فرهنگی کشور و انتخاب غلط برخی مدیران فرهنگی باعث شده تا مطالبات در حوزه های فرهنگی از جمله سینما اجرایی نشود

سخنرانی ابراهیم اصغری در مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «تک تیرانداز»

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما کشور گفت: بنده از تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاع دقیقی ندارم اما قطعاً می دانم که در این سال ها آن ها تصمیمات کلانی را گرفته اند که متأسفانه شکل اجرایی به خود نگرفته و دلیل این اتفاق هم روشن است و یقیناً عدم نظارت بر دستگاه های فرهنگی کشور و انتخاب غلط مدیران فرهنگی باعث شده تا مطالبات و دغدغه های رهبری در حوزه های فرهنگی از جمله سینما اجرایی نشود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشنوگل» و «به کبودی یاس» همزمان با سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین مشکل کشور این است که به لحاظ فرهنگی ساختار مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی در شأن ملت انقلابی ایران اسلامی فراهم نشده و همین مسأله مشکلات اساسی را در کشور اسلامی مان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم کشور تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ باید دید مصوبات این شورا چقدر برای دستگاه های مختلف لازم الاجرا می شود؟ بی تردید در بحث اجرایی باید همه فعالیت های فرهنگی و هنری کشور در راستای اهداف ملی و انقلاب اسلامی باشد اما این اتفاق در بخش اجرایی از سوی مسئولان ذیربط به دلایل مختلف انجام نشده و این مهمترین مشکل ما است.

اصغری خاطرنشان کرد: در مسیر اجرا اهداف ارزشمند و متعالی و انقلابی الکن مانده و به ویژه در سینما به عنوان یکی از عناصر مهم فرهنگی این اتفاق به شدت دیده می شود. از سوی دیگر متأسفانه حمایت های لازم به شکلی که بتوانیم به صورت منسجم و برنامه ریزی شده شاهد رشد فرهنگی کشور باشیم صورت نگرفته است.

این سینماگر با بیان اینکه مهمترین مسأله ما چینش نادرست مدیران فرهنگی است تصریح کرد: متأسفانه گاهی اوقات بیکارترین مدیران به عنوان مدیران فرهنگی به کار گمارده می شوند و به تخصص و دغدغهمند و پیگیر بودن آن ها نگاهی نمی شود. این مسأله نیازمند نظارت جدی است. این مدیران متأسفانه فعالان فرهنگی را در همه حوزه ها از سینما گرفته تا نمایش و کتاب و... نا امید می کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «مردی شبیه باران» در پایان این گفتگو افزود: بر نظارت روی عملکرد دستگاه های فرهنگی و نحوه انتخاب مدیران فرهنگی باید توجه بیشتری صورت گیرد تا ان شاالله بتوانیم از این پس شاهد اجرایی شدن دغدغه مندی های رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی ارکان فرهنگی و هنری کشور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.