چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۳

الماسی: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نظارت عالیه برای اجرای فرهنگ انقلابی داشته باشد/ شرم آور است که با هدف درآمدزایی ساخت هر خزعبلی در سینما آزاد باشد

جهانگیر الماسی

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نظارت عالیه برای اجرای فرهنگ انقلابی در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری داشته باشد و اجازه ندهد به جز فرهنگ انقلاب اسلامی هیچ کار دیگری در حوزه های فرهنگی و هنری کشور تولید شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «تنوره دیو» و «خروج» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من قبل از هرچیز از سینماپرس برای اینکه این چنین موضوعات مهمی را انتخاب می کند قدردانی می کنم چرا که همه مشکلات ما در کشور به دلیل تعاریف و خلط هایی است که در این تعاریف به وجود آمده که دلیل آن بی توجهی و ساده انگاری مسئولان بوده و هست!

وی ادامه داد: بی تردید همه چیز به نوع بینش ما باز می گردد؛ اگر امروز در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری کشور شاهد مشکلات عدیده هستیم به دلیل نوع نگرش خودمان به حوزه فرهنگ و هنر است؛ به دلیل آن است که تعریف مان از روابط اجتماعی ذیل عنوان فرهنگ در تضاد با رفتار فردی و جمعی مان است.

الماسی خاطرنشان کرد: متأسفانه نظارت عالیه ای برای ترویج فرهنگ ارزشمند و والای انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی و هنری کشور وجود ندارد و مسئولان هم همواره کاستی ها را توجیه و مشکلات را پنهان می کنند و مانند مادربزرگ ها هرچه هست را زیر فرش می گذارند تا دیده نشود! همین مسأله باعث می شود برخی گمان کنند مشکلات وجود ندارد در صورتی که به اندازه وسعت حوزه فرهنگ و هنر دچار نقصان و مشکل هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ولنگاری و رهاشدگی شدید سینمای کشور تصریح کرد: شرم آور است که با هدف درآمدزایی در سینما ساخت هر خزعبلی آزاد شده است! چرا باید با هدف کسب درآمد و پولسازی ساخت هر اثری آزاد شود؟ مگر سینما بنگاه و تجارت خانه است؟ مگر اهالی سینما کاسبکار هستند؟ مگر حوزه فرهنگ و هنر محلی برای درآمد اندوزی است؟ چرا ما این چنین سینما را سخیف کرده ایم؟ چرا روی آمار فروش فیلم ها مانور می دهیم؟ اصلاً مگر فروش باید برای ما اهمیت داشته باشد وقتی اصل ماجرا را گم کرده ایم؟

این سینماگر متذکر شد: مشکل ما از زمانی آغاز شد که مقصود از فعالیت و تولید را پول قرار دادیم و عاقبت مان شد این وضعیت بحرانی که امروز شاهدش هستیم! این تلخ و تأسف بار است که الآن با هدف تأمین درآمد هر عملی را توجیه می کنند و هر فیلمی را تولید می کنند در صورتی که حوزه فرهنگ باید رفتار و سبک زندگی و نگاه سالم را میان آحاد افراد جامعه بسط و گسترش دهد.

وی در پایان این گفتگو افزود: تا به امروز کم کاری زیادی در حوزه ترویج فرهنگ انقلابی صورت گرفته و بی تردید اهمال کاری اعضای شورای انقلاب فرهنگی یکی از دلایل این اتفاق تلخ است و من امیدوارم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توصیه های حکیمانه، پدرانه، مدبرانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داده و هرچه سریع تر موجبات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور را فراهم آورند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.