یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۶

اسلاملو: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و فرهنگ مهدویت دستورالعمل بدهد/ مانیفست شورا باید ضمانت اجرایی داشته باشد

محمدرضا اسلاملو*

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در خصوص بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و فرهنگ مهدویت به نهادهای فرهنگی دستورالعمل بدهد و مسئولان اجرایی حوزه فرهنگ و هنر را ملزم کند تا تنها بر اساس این دستورالعمل مبادرت به تولید کالای فرهنگی و هنری کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته بسیار مهمی که نباید از آن غافل شویم این است که اگر مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی بهترین دستورالعمل و مانیفست را هم برای نحوه اداره حوزه فرهنگی و هنری کشور طراحی کنند اما این دستورالعمل ضمانت اجرایی نداشته باشد و مدیران فرهنگی هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند راه به جایی نخواهیم برد.

وی ادامه داد: از این رو مانیفست شورای عالی انقلاب فرهنگی باید ضمانت اجرایی داشته باشد تا همچون گذشته شاهد آب در هاون کوبیدن نباشیم! ما باید بدانیم دیگر دوره حرف های ناب زدن گذشته و آنچه مهم است عمل به این حرف ها و وعده ها است.

اسلاملو سپس با بیان اینکه سینمای کشور این روزها دچار آشفتگی و تشتت زیادی است و باید راه و روش آن دچار اصلاحات اساسی شود تصریح کرد: بدنه سینمای کشور روی هوا است. مدیران سینمایی باید دنبال نیروهای متعهد و جوانان شهرستانی باشند و تمرکز خود را از روی تهران حذف کنند. مدیران باید بدانند با شلوغ کاری و برگزاری جشنواره های ریز و درشت نمی توانند وضعیت سینما را طبیعی جلوه دهند. آن ها باید تا دیر نشده نهال هایی را بکارند که این نهال ها در آینده ای نه چندان دور بتوانند سبز شوند و ثمره دهند.

این سینماگر تأکید کرد: من نمی گویم مدیران ما باورمند نیستند؛ اتفاقاً ما مدیرانی داریم که باور دارند اما کار را بلد نیستند از این رو آنچه بسیار مهم است اینکه در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری مدیرانی را به کار بگیریم که هم متخصص باشند و هم انقلابی تا دیگر کمتر شاهد چنین مشکلاتی باشیم.

وی متذکر شد: همه مدیران فرهنگی و هنری کشور در هر کسوت و مقامی که هستند باید بدانند شاخص ترین راهکار و هدف که برای ما طراحی شده بحث مهدویت است. مهدویت نجات دهنده است. مهدویت راهکار اصلی و اساسی است و آن ها باید بحث مهدویت را کاربردی کنند تا جامعه از گمراهی نجات پیدا کند و دشمنان نظام و انقلاب و اسلام نتوانند به اهداف شوم و پلیدشان دست پیدا کنند.

اسلاملو با تأکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بحث مهدویت را در سرلوحه برنامه های خود بگذارد گفت: بدنه مردم مذهبی هستند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید مبحث مهم مهدویت را به صورت کاغذی و دستوری و شعاری به مدیران فرهنگی و هنری دیکته کند. ما باید در عمل فرهنگ مهدوی را در جامعه جاری و ساری کنیم.

این کارشناس فرهنگی در پایان این گفتگو افزود: هر فردی در حوزه فرهنگ و هنر اگر ادعای مذهبی بودن و شیعه بودن و انقلابی گری دارد باید به میدان بیاید چرا که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است و ما باید از دل این مبحث مهم راهکار استخراج کنیم و فرهنگ و هنر کشور را نجات دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.