شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۱۲

صلاحمند: سازمان سینمایی نباید نگاه مکانیکی به سینما داشته باشد و مدیران آن ملزمند از حیات مادی و معنوی سینماگران حراست کنند

حمیدرضا صلاحمند*

سینماپرس: حمیدرضا صلاحمند کارگردان سینما در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: سازمان سینمایی نباید نگاه مکانیکی به سینما داشته باشد و مدیران آن ملزمند از حیات مادی و معنوی سینماگران حراست کنند؛ این روزها نگرانی و تشویش در اهالی سینما شکل فزاینده ای به خود گرفته و همه نسبت به آینده سینما و زندگی های شان بیمناک هستند و در این شرایط مسئولان سازمان سینمایی باید تمام توان خود را برای حمایت از زندگی سینماگران به کار بندند.

کارگردان فیلم های سینمایی «زمانه» و «نیش زنبور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سازمان سینمای به عنوان متولی اصلی سینمای کشور باید همواره مدافع عنصر سینما و دست اندرکاران آن در دولت و حوزه هایی مانند مجلس شورای اسلامی و... باشد؛ سازمان سینمایی باید سپری در مقابل سینما و سینماگران باشد و اجازه ندهد خلل و خدشه ای به دست اندرکاران سینما وارد شود.

وی در همین راستا ادامه داد: اما متأسفانه عملکرد مدیران سازمان سینمایی برعکس است به نحوی که شاهدیم همواره نظرات و مسائل مطرح شده توسط دیگر نهادها و بخش ها را به سینماگران منتقل می کنند اما رسماً حمایتی از سینما و سینماگران ندارند و آن ها را به حال خود رها کرده اند.

صلاحمند سپس با بیان اینکه مسئولان سینما در وظایف خود دچار تعلل شده اند تصریح کرد: سازمان سینمایی در مسیر خود دچار انحراف شده و به همین علت امروزه در جایگاهی که برایش از قبل تعریف شده حرکت نمی کند و نقش دیگری را ایفا می کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: نگاه مدیران سینمایی به جای اینکه رو به پایین باشد رو به بالا است و به جای تعامل با سینماگران به نوعی با مدیران و مسئولان سایر نهادها و بخش های کشور هم آوایی می کنند و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا سایر مدیران کشور را راضی نگه دارند و راضی بودن سینماگران برایشان چندان اهمیتی ندارد.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: به گمان بنده معضلات اساسی سینما به فقدان برنامه ریزی توسط مدیران سازمان سینمایی بر می گردد؛ سینما به روزمرگی افتاده و برنامه خاصی هم ندارد. روزمرگی سینما به دلیل آن است که نگاه مسئولان سینمایی به حوزه های دیگر است و فرمانبری از حوزه های دیگر دارند و به همین دلیل نه تنها خودشان برنامه ای ندارند بلکه منتظرند ببینند دیگران برای سینما چه تصمیمی می گیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.