دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۹

فاضلی: سازمان سینمایی، خانه سینما و صندوق اعتباری هنر در پی اعطای سبد کالا و یا کمک نقدی به اهالی سینما باشند

محسن فاضلی

سینماپرس: محسن فاضلی منتقد سینما در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: جای تعجب است که چرا در این بحران شدید بیکاری در سینما به فریاد اهالی سینما نمی رسد و به فکر آن ها نیست؛ در دولت دهم مسئولان وقت حمایت ویژه ای از اهالی سینما داشتند که خاطره خوش آن همچنان در اذهان سینماگران باقی مانده و سازمان سینمایی، خانه سینما و صندوق اعتباری هنر باید هرچه سریع تر در پی اعطای سبد کالا و یا کمک نقدی به اهالی سینما باشند چرا که هنرمندان به این کمک ها نیاز مبرم و اساسی دارند و آن ها به عنوان متولیان فرهنگی و هنری کشور ملزم و موظف هستند هنرمندان را حمایت کنند.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: صندوق اعتباری هنر ماه های متمادی است هیچ گونه کمکی به اهالی سینما نکرده؛ واقعاً این صندوق جز بیمه تکمیلی که آن هم پولش را از اهالی فرهنگ و هنر دریافت می کند چه کاری برای هنرمندان انجام می دهد؟ چرا سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در پی آن نیستند تا با دولت و یا نهادهای دیگر مانند شهرداری رایزنی کنند و تدبیری اندیشه کنند تا بودجه ای در اختیارشان قرار بگیرد و بتوانند کمک رسان وضعیت وخیم معیشتی سینماگران باشند؟

وی ادامه داد: کمترین کاری که مدیران سینمایی می توانند انجام دهند این است که در این وانفسای رکود و بیکاری جشنواره های ریز و درشت و بی خاصیت که با بودجه های چندین میلیاردی برگزار می شوند را تعطیل کنند و پول این جشنواره ها را برای رفع نیازهای اهالی سینما به آن ها اختصاص دهند.

فاضلی سپس با بیان اینکه وضعیت زندگی هنرمندان بحرانی است تصریح کرد: اهالی سینما در این شرایط قطعاً نیازمند حمایت مادی مسئولان فرهنگی هستند. وزارت ارشاد که در رأس امور فرهنگی و هنری است باید تدبیری داشته باشد و از نیازمندان حمایت کند. مسئولان سینمایی خودشان از بحران در سینما آگاهی دارند و نسبت به وضعیت وخیم معیشتی سینماگران آگاهند و ملزم و موظفند که به فکر آن ها باشند و تدبیری برای رفع نیازهای آن ها اندیشه کنند.

این منتقد سینما سپس با انتقاد شدید از کسانی که عنوان می کنند کمک مستقیم مادی به اهالی سینما دور از شأن آن ها است متذکر شد: کسانی که نفس شان از جای گرم بلند می شود این قبیل حرف ها را می زنند؛ شأن اهالی سینما زمانی زیر سوأل می رود که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و نمی توانند از پس تأمین مخارج و معاش روزانه شان برآیند!

وی یادآور شد: چطور در دولت دهم حمایت مستمر و همه جانبه از اهالی سینما می شد و شأن کسی زیر سوأل نمی رفت؟ حالا شأن هنرمندان زیر سوأل می رود؟ اگر کسی کسر شأن اش می شود می تواند این کمک ها را دریافت نکند و یا دریافت بکند و آن را به دیگر نیازمندان اهدا کند. این صدقه نیست، نیاز است، ما نیازمند این کمک ها هستیم و مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید هوای اهالی سینما را به هر نحوی اعم از کمک نقدی و اهدای سبد کالا داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.