چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۱۰

بیدل: قاعدتاً وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و... کمک مادی به سینماگران برای عبور از بحران معیشتی و بیکاری است

داوود بیدل در نشست خبری فیلم سینمایی «نمور»

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: قاعدتاً وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و... کمک مادی به سینماگران برای عبور از بحران معیشتی و بیکاری است؛ در حال حاضر و با توجه به رکود تولید و رکود حاکم بر گیشه سینماها دولت باید ماهانه کمک مادی به اهالی سینما داشته باشد تا زندگی آن ها بیش از این دچار مخاطره نشود و بتوانند به سلامتی از بحران به وجود آمده عبور کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «نمور» و «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تجربه ثابت کرده در هر جامعه و کشوری وقتی بحران به وجود می آید اولین جایی که ضربه می خورد سینما و تئاتر و به طور کل حوزه فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: طبیعی است که با به وجود آمدن بحران سینما از سبد خانوار خارج می شود چرا که مسائل بسیار واجب تری برای خانواده ها وجود دارد که به آن بپردازند و دیگر دغدغه ای برای سینما باقی نمی ماند. حالا این بحران هر چیزی می تواند باشد از جنگ و زلزله گرفته تا بحران های اجتماعی! این بحران هرچقدر از نظر زمانی طولانی تر باشد ضررش برای سینما و تئاتر بیشتر است و آن ها بیش از پیش از رونق می افتند.

بیدل سپس با بیان اینکه تا امنیت در جامعه پدیدار نشود سینما نمی تواند به حالت عادی خود بازگردد اظهار داشت: این روزها تمام افرادی که در این حوزه کار می کنند و رزق و روزی شان از این راه می گذرد دچار بحران شده اند اما متأسفانه تاکنون نهادهایی که وظیفه رسیدگی به معضلات به وجود آمده در زندگی هنرمندان به دلیل این بحران را داشته اند کاری از پیش نبرده اند.

این سینماگر در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند و مسئولان فرهنگی هم تدبیری برای رفع بحران معیشتی در زندگی سینماگران نداشته باشند شما چه آینده ای را برای سینمای کشور متصور خواهید شد گفت: قاعدتاً اگر وضعیت سینما به همین منوال باشد دچار بحران بیشتر می شود و حتی اگر فیلم هایی ساخته شوند کوچک خواهند بود و تکنیک سینما از بین می رود چون دیگر کسی روی سینما سرمایه گذاری نمی کند؛ این اتفاق بدنه سینما را از هر لحاظ اعم از تکنیک و تعدد تولیدات و سواد و کیفیت تحت الشعاع قرار می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.