یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

انتقاد از سلبریتی پروری در رسانه ها؛

انتقاد شدید نسبت به سلبریتی پروری/ برخی سلبریتی ها دست پرورده دشمن و خواهان اضمحلال فرهنگ و هویت ملی اند!

مهام-حر-شریفی-الماسی-حاجتمند-بهمنی-فارسیجانی

سینماپرس: تعدادی از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور در مورد خطای سلبریتی پروری متذکر شدند: سلبریتی ها را برای همیشه کنار بگذارید و به جای آن ها نیروهای انقلابی را به کار بگیرید؛ این افراد خاطرنشان کردند: باعث تأسف است که رسانه ملی به افراد بی ریشه و بی هنر که در حد هنرور هم نیستند بها می دهند؛ مدعی العموم باید از سلبریتی های فتنه گر شکایت کند.

به گزارش سینماپرس پدیده سلبریتی سوغات شوم هنر و سینمای غرب و البته شبکه‌ های رها شده اجتماعی در فضای مجازی است. در سال‌های اخیر رفتارهای عجیب، دخالت‌های بی‌جا و قانون‌گریزی این افراد یکی از پرتکرارترین اتفاقاتی است که در کشور روی می‌دهد.

سلبریتی ها افرادی هستند که طی سال های اخیر به کرات با فتنه گران، آشوب طلبان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همراه شده اند و بعضاً مردم را دعوت به حضور در کف خیابان ها و اغتشاش کرده اند؛ برخی از آن ها نیز فرهنگ و هویت ملی را زیر سوأل برده و با حضور در جشنواره های جهانی و انجام برخی کارهای منافی عفت عمومی باعث شده اند تا چهره مردم انقلابی ایران اسلامی مخدوش شود.

سلبریتی‌ها برای خود یک حاشیه امنیتی را در نظر گرفته‌اند. قوه‌ قضاییه درباره اظهارنظرهای بی‌مورد آن‌ها و تخلفات‌شان به‌طور جدی ورود نکرده و از رسانه‌ای‌کردن نام‌شان پرهیز می‌کند. این رفتار، باعث ایجاد این توهم حاشیه امن در ذهن آن‌ها شده است و از این رو نیاز است این بار هریک از این سلبریتی ها که به هر شکل ممکن با اغتشاش گران همراه و همسو بوده اند برای همیشه ممنوع الکار دائم و ممنوع التصویر دائمی شوند؛ اموال شان به نفع صندوق دولت ضبط شده و برای همیشه ممنوع الخروج شوند.

در همین راستا با ۷ تن از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان: علی مهام، اکبر حر، امیرحسین شریفی، جهانگیر الماسی، ابوالفضل حاجتمند، حمید بهمنی و دکتر پرویز فارسیجانی گفتگو کردیم که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

انتقاد شدید نسبت به سلبریتی پروری/ برخی سلبریتی ها دست پرورده دشمن و خواهان اضمحلال فرهنگ و هویت ملی اند!

اکبر حر کارگردان سینما در مورد خطای سلبریتی پروری در رسانه ملی گفت: سلبریتی پروری در صدا و سیما تا امروز همچنان ادامه دارد؛ متأسفانه مدیران سازمان صدا و سیما در زمینه سلبریتی پروری نقش اساسی دارند و این روند ناپسند که در دوران مدیریت آقایان لاریجانی، ضرغامی، علی عسگری و... وجود داشته و تا امروز هم دیده می شود. سلبریتی ها را برای همیشه کنار بگذارید و به جای آن ها نیروهای انقلابی را به کار بگیرید؛ در عرصه فرهنگ و هنر باید چارچوب ارزشی و اعتقادی کشور رعایت شود و اگر هر کسی بخواهد ذره ای از این چارچوب خارج شود نباید جایی در عرصه فرهنگ و هنر کشور داشته باشد.

انتقاد شدید نسبت به سلبریتی پروری/ برخی سلبریتی ها دست پرورده دشمن و خواهان اضمحلال فرهنگ و هویت ملی اند!

علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در این باره تصریح کرد: سلبریتی ها لات های ظاهراً باشخصیتی هستند که بزرگترین آسیب را به نظام اسلامی وارد کردند و اندازه یک گوسفند هم ارزش ندارند و باید برای همیشه بساط شان برچیده شود؛ ما به امثال مهران مدیری ها و کتایون ریاحی ها و نوید محمدزاده ها در سینما و تلویزیون کشورمان هیچ نیازی نداریم و مدیران سینمایی و تلویزیونی باید برای همیشه مانع حضور و کار کردن این افراد در جمهوری اسلامی ایران شوند. بارزترین مثال این افراد مهران مدیری است که اگر جمهوری اسلامی و تلویزیون نبود در بهترین شرایط شاید می توانست سر کوچه خانه اش سبزی فروشی باز کند! امثال این آقای نویدمحمدزاده که همین مسئولان فرهنگی و سینمایی او را بزرگ کردند که هست که برای ما تصمیم گیری می کند و حرف می زند؟ این ها را کسی در خارج از کشور تحویل نمی گیرد که اگر تحویل شان می گرفتند پشت به این آب و خاک می کردند و برای همیشه می رفتند.

انتقاد شدید نسبت به سلبریتی پروری/ برخی سلبریتی ها دست پرورده دشمن و خواهان اضمحلال فرهنگ و هویت ملی اند!

امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیونبه سینماپرس گفت: ما سال ها است با سیاست های غلط در رسانه ملی مواجه هستیم؛ باعث تأسف است که رسانه ملی به افراد بی ریشه و بی هنر که در حد هنرور هم نیستند بها می دهد و بودجه های بیت المال را صرف آن ها می کند و از سوی دیگر هنرمندان متعهد، کاربلد، اصیل و انقلابی سال های متمادی است بیکار و خانه نشین هستند و هیچ مدیری هم به فکر آن ها نیست. کسانی در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته باشند که دغدغه اعتلای فرهنگ و هنر و حراست و صیانت از نظام و انقلاب را داشته باشند. تا چه زمانی باید شاهد حضور افرادی در قامت بازیگر، مجری، کارگردان و... در رسانه ملی باشیم که از بودجه این نظام ارتزاق می کنند و تا کوچکترین آشوبی در کشور رخ می دهد چهره عوض می کنند و علیه کشور و علیه رسانه ملی قیام می کنند؟

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در مورد خطای سلبریتی پروری در رسانه ملی گفت: باعث تأسف و شرمساری همه ما است که کسانی که کارشان تولید و توزیع آگاهی است خانه نشین شدند و به جای آن کسانی مورد توجهند که ترویج ابتذال می کنند و برنامه ریزی دارند تا فرهنگ ملی را تخریب کنند! تمامی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری باید تا دیرتر نشده تدبیری عاجل برای مقابله با این پدیده شوم سلبریتی پروری داشته باشند و به جای آن افراد متعهد و کاربلد و متخصص و دغدغه مند را به کار گیرند. بنده به ضرس قاطع عرض می کنم که دست هایی پیدا و پنهان در کار است تا به عمد هویت و فرهنگ و هنر کشور را نابود کند؛ یک فرقه و دسته ای غیر از جمعی که احتمالاً تا امروز شناخته ایم و همه چیز را از زاویه مسئولیت آن ها بررسی می کنیم مدیریت و رهبری می شوند تا به صورت هوشمندانه و گسترده هویت ملی را تخریب کنند.

انتقاد شدید نسبت به سلبریتی پروری/ برخی سلبریتی ها دست پرورده دشمن و خواهان اضمحلال فرهنگ و هویت ملی اند!

ابوالفضل حاجتمند تهیه کننده سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: امروزه علاوه بر ضرورت توجه به تولیدات رسانه ملی، نیازمند نظارت جدی بر پلتفرم ها هستیم تا سلبریتی های بی سواد در آن پرورش پیدا نکرده و مطرح نشوند چرا که در سال های اخیر پلتفرم ها بیش از رسانه ملی دست به سلبریتی پروری زدند و امروزه شاهد آن هستیم که این سلبریتی پروری و بزرگ کردن برخی از این اشخاص اصلاً هیچ نفعی برای نظام و کشور نداشته است. اغتشاشات اخیر باعث پوست اندازی در رسانه ملی و کل نظام می شود؛ مدیران از این پس متوجه خواهند شد که راهی که تا امروز رفتند خطا بوده و روی برخی از این افراد که امروزه در جامعه مطرح شده اند نباید سرمایه گذاری می کردند. مدیران زین پس مجبور خواهند شد روی افراد معتقد به نظام و ولایت سرمایه گذاری کرده و به این اشخاص توجه داشته باشند.

انتقاد شدید نسبت به سلبریتی پروری/ برخی سلبریتی ها دست پرورده دشمن و خواهان اضمحلال فرهنگ و هویت ملی اند!

حمید بهمنی کارگردان سینما به سینماپرس گفت: گویا دست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمک ندارد که برخی سلبریتی ها نمک می خورند و نمکدان می شکانند؛ این افراد که از بودجه بیت المال ارتزاق کرده و به ثروت فراوان رسیده اند و از صدقه سر نظام معروف و مشهور شدند در اغتشاشات اخیر تا جایی که توانستند به نظام بی حرمتی کردند و آن را زیر سوأل بردند؛ بی تردید دیگر هرگز جای چنین افراد قدرنشناسی نباید در رسانه ملی باشد و آن ها باید برای همیشه کنار گذاشته شوند. مدعی العموم باید از سلبریتی های فتنه گر شکایت کند؛ یکایک این افراد باید به دادگاه کشانده شده و محاکمه شوند. تمامی قراردادهای فعلی آن ها باید فسخ شود و تمام پول هایی که از طریق تولیدات این نظام کسب کرده اند باید به صندوق دولت بازگردانده شود.

انتقاد شدید نسبت به سلبریتی پروری/ برخی سلبریتی ها دست پرورده دشمن و خواهان اضمحلال فرهنگ و هویت ملی اند!

دکتر پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و استاد دانشگاه متذکر شد: سلبریتی ها از غفلت مدیران و فقدان قانون گذاری مناسب سوءاستفاده کرده و امنیت ملی را دچار مخاطره می کنند و قطعاً با کسانی که امنیت کشور را بازیچه امیال خود می کنند باید برخورد شود؛ این ها با خود چه فکر می کنند که مباحثی مانند برگزاری رفراندوم را مطرح می کنند در حالی که در اقلیت هستند و اکثریت جامعه ما به انقلاب اسلامی معتقد و وفادارند؟ این ها چطور دم از دمکراسی می زنند اما رأی اکثریت افراد جامعه را که به دین و نظام و انقلاب پایبند هستند قبول ندارند؟ سلبریتی ها باید بدانند اگر اصول اخلاقی و انسانی را رعایت نکنند توبیخ می شوند و با آن ها برخورد جدی صورت می گیرد؛ این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است که ما این سلبریتی ها را به حال خود رها کرده ایم تا هرچه می خواهند بکنند و بگویند و از سوی دیگر در حوزه تعلیم و تربیت نسل جوان نیز کوتاهی کرده ایم که این شخصیت ها را به عنوان الگویی برای خود برگزیده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.