شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

خطای سلبریتی پروری در رسانه ها/۴

بهمنی: برخی سلبریتی ها نمک می خورند و نمکدان می شکنند/ مدعی العموم باید از سلبریتی های فتنه گر شکایت کند

حمید بهمنی در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در مورد خطای سلبریتی پروری در رسانه ها گفت: برخی سلبریتی ها نمک می خورند و نمکدان می شکانند؛ این افراد که از بودجه بیت المال ارتزاق کرده و به ثروت فراوان رسیده اند و از صدقه سر نظام معروف و مشهور شدند در اغتشاشات اخیر تا جایی که توانستند به نظام بی حرمتی کردند؛ بی تردید دیگر هرگز جای چنین افراد قدرنشناسی نباید در رسانه ملی باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «آن مرد آمد» و «آخرین نبرد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده از سال ها قبل در نشست ها و جلسات مختلف این نکته را گوشزد کرده بودم که ساخته شدن سری دوم و سوم برخی برنامه ها و سریال ها در رسانه ملی یک توطئه است که باید جلوی آن گرفته شود. برخی افراد با این سری های دوم و سوم جای ویژه ای در میان آحاد افراد جامعه پیدا می کنند و به اصطلاح معروف می شوند و از آنجایی که چندان اعتقادی به نظام ندارند در بزنگاه های مختلف رو در روی نظام قرار می گیرند.

وی ادامه داد: باید جلوی کسب درآمد و مطرح شدن بیش از حد چنین افرادی برای همیشه گرفته شود؛ ما در همین فتنه اخیر تعدادی از این افراد را شاهد بودیم که با اغتشاش گران همراه شدند و در برابر نظام موضع گرفتند.

بهمنی سپس خواستار رفتار قهرآمیز و قاطع با این سلبریتی های فتنه گر و آشوب طلب شد و در همین راستا تصریح کرد: مدعی العموم باید از سلبریتی های فتنه گر شکایت کند؛ یکایک این افراد باید به دادگاه کشانده شده و محاکمه شوند. تمامی قراردادهای فعلی آن ها باید فسخ شود و تمام پول هایی که از طریق تولیدات این نظام کسب کرده اند باید به صندوق دولت بازگردانده شود.

این سینماگر متذکر شد: هرگونه مماشات با این افراد به هیچ وجه به صلاح نظام نیست؛ مسئولان هرگز نباید فریب ظاهر و جایگاه این افراد را بخورند و به نوعی با آن ها راه بیایند. چه در سینما و چه در تلویزیون هر کس به هر شکل و وسیله ای از اغتشاشات حمایت کرده دیگر نباید هرگز اجازه کار و فعالیت داشته باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «گلوگاه شیطان» خاطرنشان کرد: افرادی مانند مهران مدیری که از طریق رسانه ملی نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و پول به جیب زد درک این را نداشت که آب در آسیاب دشمن نریزد و پشت نظام بایستد. امثال این افراد زیاد هستند که از طریق پول های ناصواب رشد کرده اند. من این ها را شبیه به کسانی می دانم که در روز عاشورا خود را به یک مشت گندم فروختند و در برابر امام حسین (ع) قرار گرفتند.

وی در پایان این گفتگو افزود: افرادی که حاضرند پول بگیرند و علیه نظام هر کاری بکنند نباید دیگر هرگز جا و جایگاهی در عرصه های فرهنگی و هنری داشته باشند. ما در همین رسانه ملی برنامه ای را شاهد بودیم که مجری اش با شادمانی شعار می داد مردم ایران دوست تان داریم اما پول های همین مردم را به جیب زد و با همسرش به کانادا رفت و فرزندش را در آنجا به دنیا آورد. من امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما با برخورد قاطع و قهری برای همیشه این افراد را کنار بگذارند و دیگر هرگز اجازه جولان دادن به این افراد را ندهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.