شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

خطای سلبریتی پروری در رسانه ها/۷

حاجتمند: امروزه نیازمند نظارت جدی بر پلتفرم ها هستیم تا سلبریتی های بی سواد در آن پرورش پیدا نکنند/ اغتشاشات اخیر باعث پوست اندازی در رسانه ملی می شود

ابوالفضل حاجتمند

سینماپرس: ابوالفضل حاجتمند تهیه کننده سینما و تلویزیون در مورد خطای سلبریتی پروری در رسانه ها گفت: امروزه علاوه بر ضرورت توجه به تولیدات رسانه ملی، نیازمند نظارت جدی بر پلتفرم ها هستیم تا سلبریتی های بی سواد در آن پرورش پیدا نکرده و مطرح نشوند چرا که در سال های اخیر پلتفرم ها بیش از رسانه ملی دست به سلبریتی پروری زدند و امروزه شاهد آن هستیم که این سلبریتی پروری و بزرگ کردن برخی از این اشخاص اصلاً هیچ نفعی برای نظام و کشور نداشته است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مدیترانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اغتشاشات اخیر باعث پوست اندازی در رسانه ملی و کل نظام می شود؛ مدیران از این پس متوجه خواهند شد که راهی که تا امروز رفتند خطا بوده و روی برخی از این افراد که امروزه در جامعه مطرح شده اند نباید سرمایه گذاری می کردند. مدیران زین پس مجبور خواهند شد روی افراد معتقد به نظام و ولایت سرمایه گذاری کرده و به این اشخاص توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه ما در حوزه سلبریتی ها دچار کاستی و ضعف های بی شماری هستیم؛ حوزه فرهنگ و هنر ما هیچ وقت به شکل جدی کنترل شده نبوده و همین باعث شده تا هر کس در هر حیطه ای که مایل است نظر دهد؛ قطعاً باید جلوی این روند ناپسند و نادرست هرچه سریع تر گرفته شود.

حاجتمند سپس با بیان اینکه البته در همین فتنه اخیر ما شاهد آن بودیم که برخی سلبریتی ها رفتاری معقولانه تر نسبت به برخی تندروها داشتند اظهار داشت: بی تردید حساب سلبریتی هایی که رفتار معقول داشتند باید از حساب سلبریتی های آشوب طلب جدا باشد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نقش مدیران فرهنگی در سینما، رسانه ملی و... متذکر شد: مدیران در این راستا بسیار اثرگذار هستند اما خوب مسیر سختی را پیش رو دارند. ما امروز با پدیده پلتفرم ها روبرو هستیم که فضای رها شده ای دارند و برخلاف رسانه ملی و سینما روی تولیدات آن ها چندان نظارت دقیقی وجود نداشته و همین باعث شده برخی چهره ها به غلط در آن رشد کرده و دیده شوند.

تهیه کننده ویژه برنامه رمضانی «سر سحر» تأکید کرد: برخی از مافیای پخش سینما این روزها پلتفرم دار شدند و از این رو باید نظارت بسیار پیچیده تر و با دقت تری در حوزه پلتفرم ها وجود داشته باشد. مسئولان باید به این مسأله دقت کنند که این روزها پلتفرم ها اگر بیشتر از رسانه ملی مخاطب نداشته باشند کمتر از آن مخاطب ندارند و از این رو باید دقت نظر ویژه روی انتخاب مجریان، داوران، بازیگران و سایر افرادی که برنامه های متنوع برای پلتفرم ها تولید می کنند وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.