یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۱۲

اسماعیلی: خانه سینما چه تأثیر مثبتی بر زندگی سینماگران داشته و دارد؟/ مدیران قبلی خانه سینما باید پاسخگوی پرسش ها و شبهات باشند

نوید اسماعیلی

سینماپرس: نوید اسماعیلی کارگردان سینما در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: پرسش مهم بنده و بسیاری از اهالی سینما این است که خانه سینما چه تأثیر مثبتی بر زندگی سینماگران داشته و دارد؟ آقای شاهسواری که با لبخند استعفا دادند بیایند و توضیح دهند در تمامی سال های حضورشان به عنوان مدیرعامل این نهاد برای ما چه کردند؟ بودن شان چه ثمری برای ما داشت؟ کدامیک از معضلات رفاهی و معیشتی ما برطرف شد؟

کارگردان فیلم های سینمایی «طبقه یک و نیم» و «پاکول» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران قبلی خانه سینما باید پاسخگوی پرسش ها و شبهات باشند. خانه سینما زمانی می تواند موثر باشد که مشکلات صنفی، معیشتی، کاری و... اعضای خود را برطرف کند اما واقعاً آیا طی همه این سال ها چنین اتفاقی در این نهاد افتاده است؟

این سینماگر سپس با بیان اینکه اوضاع سینما بسیار آشفته و به هم ریخته است و جایگاه افراد در آن مشخص نیست اظهار داشت: در اغلب نیروهای مدیریتی و کارکنان و کارمندان نهادهای مرتبط با سینما کمتر چهره جوانی دیده می شود و این در حالی است که سینمای ایران امروزه نیامند اهداف و انگیزه های نو است و نمی توان با دیدگاه قدیمی در آن جلو رفت.

وی ادامه داد: سینما نیازمند تغییر است و یکی از مهمترین تغییرات این است که باید به اندیشه در سینما بها داده بشود؛ اگر قرار است ما عنوان هنرمند داشته باشیم باید چارچوب سینما بر اساس فیلم های هنری بالا بیاید و تنها به سینما تجاری توجه نشود.

اسماعیلی با طرح این پرسش که چرا سازندگان آثار هنری باید برای اکران فیلم های شان التماس کنند متذکر شد: این وظیفه متولیان نهاد صنفی است که تدبیری اندیشه کنند تا سازندگان آثار هنری برای اکران اثرشان به دلال ها التماس نکنند. مدیران سینمایی نیز باید از فیلمسازان مستقل و خوش فکر حمایت کنند. این تمامی خواسته ما است و امیدوارم که روزی به این خواسته مان برسیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.