یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۸

دانش: سازمان سینمایی باید از تمامی کسانی که نسبت به تخلفات خانه سینما انتقاد دارند برای آنکه کارشان در صندوق اعتباری هنر راه بیفتد حمایت کند

گلچهره دانش

سینماپرس: گلچهره دانش عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: بنده عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه هستم اما با حمایت مدیران قبلی خانه سینما صنف موازی انجمن منشیان صحنه با تخلف در این نهاد تشکیل شد که مدیران خانه سینما الآن آن صنف را به رسمیت می شناسند و به همین علت ما که نمی خواهیم زیر بار این تخلف برویم تمامی خدماتی که از صندوق اعتباری هنر دریافت می کردیم قطع شده است از این رو سازمان سینمایی باید از تمامی کسانی که نسبت به تخلفات خانه سینما انتقاد دارند برای آنکه کارشان در صندوق اعتباری هنر راه بیفتد حمایت کند و با ارسال نامه ای به مدیران صندوق بخواهد که خدمات رفاهی مانند بیمه تکمیلی را به ما اختصاص دهند.

منشی صحنه فیلم های سینمایی «طبقه یک و نیم» و «باد و شقایق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من صنف تازه تأسیسی که به اسم منشیان صحنه در خانه سینما تشکیل شده را به هیچ عنوان قبول ندارم! این یک صنف موازی و غیرقانونی است و بنده و امثال بنده نمی خواهیم زیر چتر آن برویم! حالا تکلیف بیمه تکمیلی ما چیست؟

وی ادامه داد: چرا سازمان سینمایی هیچ اقدامی در راستای تخلفات آشکار خانه سینما و تأسیس صنوف غیرقانونی آن انجام نمی دهد؟ چرا سازمان سینمایی تنها نظاره گر این اتفاقات است؟ در حالی که بسیاری از اهالی سینما خواستار تعطیلی همیشگی خانه سینما هستند چرا مدیران ارشاد به این خواسته ما تن نمی دهند؟ ما با صدای بلند به مدیران سازمان سینمایی و وزارت ارشاد می گوییم در خانه سینما را زودتر تخته کنید!

دانش سپس با بیان اینکه کسانی که با کارهای غیرقانونی خانه سینما مشکل دارند از همه جا مانده و رانده شده اند تصریح کرد: این در حالی است که این افراد باید از سوی مسئولان ارشاد و سازمان سینمایی حمایت شوند چون ما حق را می گوییم و در جستجوی عدالت هستیم. خانه سینما اصلاً چه کاری انجام می دهد که باید پابرجا باشد؟ وقتی همه خدمات صنفی و رفاهی به سینماگران توسط صندوق اعتباری هنر انجام می شود اصلاً بود و نبود خانه سینما چه اهمیتی دارد؟

منشی صحنه فیلم های سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» و «چشمهایش» متذکر شد: بنده یک پرسش مهم دیگر هم دارم؛ اصنافی که زیر وزارت کار هستند چرا باید از خانه سینما تأیید شوند؟ آیا این مسأله مشکل حقوقی ندارد؟

این سینماگر در پایان این گفتگو تأکید کرد: من با یک فرزند بیمار با این بیکاری باید چه کنم؟ هیأت مدیره ای که با تقلب جلو رفته باید ما را تأیید کند؟ این انصاف نیست! باز هم تکرار می کنم خواسته ما سینماگران این است که مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به فریادمان برسند. صندوق اعتباری هنر به درد ما که پا در هوا معلق مانده ایم برسد و نگذارند بیش از این به ما ظلم و اجحاف شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.