چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۱۰

معینی: سینماگران پیشکسوت وضعیت وحشتناکی دارند و هیچ کس به فریادشان نمی رسد

گیتی معینی در مراسم بزرگداشت مرحوم عارف لرستانی

سینماپرس: گیتی معینی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: چقدر از مشکلات مان بگوییم و با بی توجهی مسئولان روبرو شویم؟ آیا آن ها خودشان نمی دانند ما با چه مشکلاتی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم؟ درست است که برخی از بازیگران سینما در رفاه هستند و زندگی های لوکس دارند اما سینماگران پیشکسوت وضعیت وحشتناکی دارند و هیچ کس به فریادشان نمی رسد!

بازیگر فیلم های سینمایی «ابلق» و «دو زن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه عموم افراد جامعه فکر می کنند همه ما بازیگران در رفاه کامل هستیم و زندگی های آنچنانی داریم در صورتی که خودمان می دانیم در چه شرایط سخت و طاقت فرسایی روزگار می گذرانیم! مردم نمی دانند که شاید خریدن یک میوه ساده برای آن ها کاری نداشته باشد اما برخی از سینماگران حتی برای خرید آن عاجزند!

وی ادامه داد: امیدوارم مردم آگاه شوند و بدانند که ما در چه شرایط اسفباری روزگار می گذرانیم! بارها افرادی با خود من برخورد کرده اند و گفته اند شما جلوی دوربین می روید و حداقل یک صد میلیون دستمزد می گیرید! آن ها ما را با برخی بازیگران جوان و سوپراستار مقایسه می کنند که درآمدهای نجومی دارند و این اتفاق بسیار بد است.

این سینماگر پیشکسوت در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص توقعاتش از مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما در آستانه روز ملی سینما گفت: چقدر باید توقعات و خواسته های مان را تکرار کنیم و آن ها ما را نادیده بگیرند؟ بارها فریاد زده ایم و از مشکلات مان گفته ایم اما گوش شنوا و فریادرسی وجود نداشته که دردمان را درمان کند.

معینی متذکر شد: اگر برخی از این مدیران هم حرف های ما را بشنوند هزار و یک تبصره و دلیل می آورند که از کمک به ما عاجز هستند! اگر واقعاً قرار است خانه سینما و سازمان سینمایی و سایر نهادهای فرهنگی و هنری کاری برای معیشت و زندگی سینماگران نکنند بود و نبودشان به چه دردی می خورد؟

بازیگر فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «قسم» خاطرنشان کرد: صندوق اعتباری هنر تنها نهادی است که هرزگاهی مبلغی را به حساب ما می ریزد که حداقل بخشی از پول قبوض آب و برق مان تأمین می شود اما مشکلات ما بسیار بیشتر از این ها است. داروهای گران، درمان گران و... از جمله مشکلات سینماگران پیشکسوت است که به دلیل کهولت سن با آن بیش از دیگران درگیر هستند. بیمه تنها بخش اندکی از مبالغ هزینه های دارویی و درمانی را به ما باز می گرداند و بسیاری از افراد حتی توان تأمین مبالغ درمانی خود را ندارند و این جنایتی آشکار علیه هنرمندان است.

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم مدیران و متولیان سینما هرچه سریع تر تدبیری عاجل برای رفع بحران مالی و معیشتی زندگی سینماگران داشته باشند و حداقل کمک هایی هرچند کوچک اما مستمر به این بخش از جامعه که سال های عمرشان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر کشور صرف کرده اند داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.