دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۲

زرین دست: اهالی سینما بی پناهند و مدیران سینمایی به دور از شعارهای رایج باید تدبیری برای رفع بحران معیشتی و زندگی آن ها داشته باشند/ خانه سینما صرفاً محلی برای سرگرمی است!

علیرضا زرین دست

سینماپرس: علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری پیشکسوت سینما در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: اهالی سینما بی پشتوانه و بی پناهند و مدیران سینمایی به دور از شعارهای رایج باید تدبیری برای رفع بحران معیشتی و زندگی آن ها داشته باشند! این وظیفه مدیران و سیاست گذاران سینما است که وضعیت نابسامان سینما را بهبود بخشند و این حوزه را ساماندهی کنند، این کار هم با شعار و وعده و حرف زدن از روی کاغذ درست نمی شود و اقدام عاجل و عملی طلب می کند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «موج سوم» و «سوپراستار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین معضل امروز سینمای کشور نابسامانی در تولید است و این مهم که ناشی از تصمیم گیری های غلط مدیران بالادستی است باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: ما اهالی سینما تحت هدایت و نظارت وزارت ارشاد هستیم و این وزارتخانه باید همانطور که کارمندان خود را از هر طریق حمایت می کند ما را نیز حمایت کرده و یکایک اهالی سینمای کشور را تحت پوشش ابتدایی ترین مسائل مانند بیمه قرار دهد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه روز ملی سینما تنها یک اسم و عنوان است و هیچ مفهومی به نام روز ملی سینما وجود ندارد تصریح کرد: روز ملی سینما فعلاً تنها اسمی روی کاغذ است و مفهومی به نام روز ملی سینما وجود ندارد. مدیران سینمایی اگر واقعاً می خواهند روزی واقعی به نام سینما داشته باشیم باید برای آن آرایش به وجود آورند مثل دهه فجر که برای آن رسم و رسوم داریم و فیلم نمایش می دهیم و جشنواره برگزار می کنیم باید برای این روز هم آرایش خاصی در نظر بگیریم.

زرین دست متذکر شد: عنوان روز ملی سینما مثل این است که بگوییم روز ملی دوربین فیلمبرداری! قرار است در این روز چه شود؟ هیچ! مدیران باید اندیشه کنند تا این روز بتواند تحولی شگرف در سینمای کشور به وجود آورد.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «ضیافت» و «عروس حلبچه» در بخش دیگری از این گفتگو به نقش منفعلانه خانه سینما در مقابل سینماگران اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: خانه سینما صرفاً محلی برای سرگرمی است! خانه سینما مستقل نیست و زیر چتر وزارت ارشاد است. خانه سینما بیشتر یک اسم است و محلی برای اهالی سینما است که سر خود را در آن گرم می کنند. خانه سینما قدرت لازم را برای آنکه بتواند حامی اساسی بچه های سینما باشد ندارد و از این رو نمی توانیم به این نهاد دلخوش باشیم!

وی در پایان این گفتگو افزود: بخش کثیری از اهالی سینما امروزه حتی بیمه هم ندارند؛ نهادی نیست که به صورت مستمر به بیکاران و خانه نشینان سینما کمک مالی کند و آن ها حتی برای گرفتن وام هم در مضیقه هستند. به هر صورت روزی روز واقعی و ملی سینما است که اهالی سینما در آن مشکلی نداشته باشند و من امیدوارم به زودی شاهد چنین اتفاقی در سینمای کشورمان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.